Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp en 93' S4 2,2T så ser jeg der er montert en dump ventil på en veldig rar måte, er det noen som kan fortelle hvor det er best og ha den montert og gjerne hvor stor den må være ?? Merker at når jeg kjører nå så blir alt trykk over 0,6 bar sendt tilbake i filteret :( Nå er det en slange i fra dumpen og tilbake til innsugsslangen rett før turboen, legger ved litt bildere så dere kan se hva jeg mener. Er montert RS2 turbo og jonus chip i bilen så den lader ca 1,6 bar.

 

Her ser dere en slange som går fra dump til innsugsslange, er bare stripset fast i frontstykke :P

 

IMAG0170.jpg

 

Her er dumpen, montert på slange til tomgangsregulator.

 

IMAG0171.jpg

 

Her ser dere hvor slangern går inn i innsugsslangen igjen, gjennom den gull farga 90 graders koblingen.

 

IMAG0172.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en resirkuleringsventil, er hullet til orginalplasseringen plugget igjen? (på slange ut fra turbo)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en resirkuleringsventil, er hullet til orginalplasseringen plugget igjen? (på slange ut fra turbo)

 

Det har jeg ikke sett på, har ikke peiling på hvor den skal stå orginalt :P noen som har et bilde av plasseringen ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg ikke sett på, har ikke peiling på hvor den skal stå orginalt :P noen som har et bilde av plasseringen ??

 

Nå når jeg tenker meg om så la jeg merke til at det var uorginale slanger fra turbo til stål røret som går over til andre siden, så er det montert en annen intercooler som er i hel aluminium, for den gamle hadde visst ikke tålt turbotrykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AANICHose3.jpg

 

Sånn skal orginalslangen se ut hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AANICHose3.jpg

 

Sånn skal orginalslangen se ut hvertfall.

 

Er ikke det hos meg, er bare noe jalla greier, en stor slange som står over en tynnere slange me en rørbit inni, tror jeg, sikkert hullet fra turboen som er større en røret som går under bilen, samme på andre siden mot intercooler, slange over slange me rør inni.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er grunnen til at ingen har vakum slange koblet på wastegaten ?? skal det ikke være noen på der ?? Har sett flere bilder av motorer uten slange på der ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flytta resirk til kald sia ser det ut til.har sett fler som gjør det på 1.8t

DSCN0545.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den blir nok mer enn varm nok igjen på den lange veien tilbake, og særlig pent var det no ikke.

Det blir ikke brukt vakum på toppen av wastegate på disse motorene, kun trykk inn fra undersiden, og den ser jeg no du har på plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den blir nok mer enn varm nok igjen på den lange veien tilbake, og særlig pent var det no ikke.

Det blir ikke brukt vakum på toppen av wastegate på disse motorene, kun trykk inn fra undersiden, og den ser jeg no du har på plass.

 

Okey :) lærer noe nytt hver dag :) han forrige eieren hadde visst bytta ei fjær inni wastegaten, me ei som skulle tåle 1,9 bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, hvis den ladet 1,6 når du kjøpte den og plutselig nå så lader den bare 0,6 , så tror jeg du må lete andre steder, magnetventilen kansje - ingen fjusking eller noe, bare lavt ladetrykk?

Er wastegaten plombert på toppen? klarer ikke tyde det utfra bildet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, hvis den ladet 1,6 når du kjøpte den og plutselig nå så lader den bare 0,6 , så tror jeg du må lete andre steder, magnetventilen kansje - ingen fjusking eller noe, bare lavt ladetrykk?

Er wastegaten plombert på toppen? klarer ikke tyde det utfra bildet.

 

Den lader 1,6 bar, det er bare at når jeg slipper gassen med mer en 0,6 bar ladetrykk så klarer ikke dump ventilen og slippe ut alt overtrykket, så det går tilbake gjennom turboen igjen :( Så jeg regner me at jeg trenger større dump ventil ??? Må du ikke fjærne plomben for og skifte til kraftigere fjær i wastegaten ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er montert på bilen i følge forrige eier :

 

Jonus programvare

Wallbro bensinpumpe

KKK K24-7200 ( rs2 turbo)

Stivere WG fjær 1,9 bar

8# eksoshus

ALU intercooler

Lader 1.5-1.6 bar.

TS Racing resirk ventil.

 

KRB High output coiler ( følgte me, men manglet ledningsnett, så det har jeg bestillt hos 034 motorsport)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen fusker litt nå, men det er pga av en defekt coil fikk jeg beskjed om, så det var derfor jeg fikk med nye KRB coiler, når bilen lader over 1,1 bar så går den over på 4 sylinder virker det som, er ikke noe kutting eller noe sånn, kjenner bare at den drar litt mindre, da er det bare og slippe opp litt på gassen så drar den på alle igjen. Så hvis jeg bare trykker gassen 1/3 inn så går det helt fint, og kan dra motoren til 7000 omdreininger uten juks. Men da bare me 1,1 bar ladetrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lader 1,6 bar, det er bare at når jeg slipper gassen med mer en 0,6 bar ladetrykk så klarer ikke dump ventilen og slippe ut alt overtrykket, så det går tilbake gjennom turboen igjen :( Så jeg regner me at jeg trenger større dump ventil ??? Må du ikke fjærne plomben for og skifte til kraftigere fjær i wastegaten ??

 

Da må du forklare hva som skjer, det virker som at du har hengt deg opp i en lyd som kansje ikke er unormal likevel.

plomben på wg trenger ikke fjernes nei, men man har ingen mulighet for å justere grunntrykk uten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du forklare hva som skjer, det virker som at du har hengt deg opp i en lyd som kansje ikke er unormal likevel.

plomben på wg trenger ikke fjernes nei, men man har ingen mulighet for å justere grunntrykk uten.

 

Den lyden som jeg reagerer på er at turbo trykket blir sendt i retur tilbake gjennom turboen igjen, og det har jeg lest her inne at er skadelig for turboen ??? Stemmer ikke det ?? Skulle ikke alt turbotrykket gått ut i dump når jeg slipper gassen ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, er det kvittrelyd eller tsjugga-tsjugga lyd?

Siden det er resirkuleringsventil, så blir ikke luften din "dumpet", men som du vet ,ført tilbake til innsuget og der kan den ikke gjøre mye skade, i verste fall gå i retur ut gjennom luftfilteret.

At det anbefales å gjøre sånn er p.g.a da vet hjernen hvor mye luft som er inni systemet, dumper du luften så tror hjernen luften er brukt og pøser på bensin til like mye når du åpner gasspjeldet igjen, resultatet er en motor som gjerne går litt for fett og høyere bensinforbruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, er det kvittrelyd eller tsjugga-tsjugga lyd?

Siden det er resirkuleringsventil, så blir ikke luften din "dumpet", men som du vet ,ført tilbake til innsuget og der kan den ikke gjøre mye skade, i verste fall gå i retur ut gjennom luftfilteret.

At det anbefales å gjøre sånn er p.g.a da vet hjernen hvor mye luft som er inni systemet, dumper du luften så tror hjernen luften er brukt og pøser på bensin til like mye når du åpner gasspjeldet igjen, resultatet er en motor som gjerne går litt for fett og høyere bensinforbruk.

 

Det er den siste flotte lyden du laget :P prøvde og ta av slangen på resirk og merket då at den ga lyd i fra seg, men over 0,6 bar så kommer den flotte lyden :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, hvis det er "psssssssjj" lyd du vil ha, så har jeg denne her til salgs for 300kr, jeg hadde den på min bil i to år uten problemer, no har jeg lik ventil som du og med lik lyd som tidligere nevnt.

 

turboxsdumpvent.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.