#1 Skrevet Juli 22, 2010 Skal oppgradere til S6 look på min 2001 A6 og lurer i den forbindelse på speilene. Bør jeg kjøpe orginale S6 speil, eller er de speilkappene i chrome som er ute i markedet bra nok? Jeg vil ikke ha noe som ser "jalla" ut. Noen anbefalinger her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 22, 2010 Orginalt koster nok mye mer enn det smaker (S3 speil koster 7.300,- pr stk) Finner en del på ebay som bla er matt sølv. Er vel det som er orginalt på S6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 22, 2010 Skal oppgradere til S6 look på min 2001 A6 og lurer i den forbindelse på speilene. Bør jeg kjøpe orginale S6 speil, eller er de speilkappene i chrome som er ute i markedet bra nok?Jeg vil ikke ha noe som ser "jalla" ut. Noen anbefalinger her? Jeg kan iallefall anbefale deg å ikke kjøpe speilkapper. Hadde det på min, og de ble gudskjelov fjernet så fort jeg fikk muligheten til det. Du kan enten få lakkert opp speilene i den sølv/alufargen du vil ha, eller kjøpe orginale S6 speil. Kapper blir uansett ganske jalla synes jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 6, 2010 ...Hadde det på min, og de ble gudskjelov fjernet så fort jeg fikk muligheten til det. Hei og takk for praten her om dagen da jeg kjørte etter deg for å spørre deg om eksosanlegget ditt Flott bil du har. Hvorfor anbefaler du ikke å kjøpe speilkapper? Min 1998 A6 har elektrisk innklappbare sidespeil med blending og jeg kjøpte inpro speilkapper. De var enkle å montere, sitter godt, ser godt ut og ser ut til å være slitesterke (null riper etter 4-5 maskinvask. Det finnes rimeligere kapper avdårlig kvalitet men in-pro sine skal visstnok være bra. mvh Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 6, 2010 Hvorfor anbefaler du ikke å kjøpe speilkapper? mvh Anders Rett og slett for at man kan se de er limt på over speilet. Jeg synes bare det er finere uten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 6, 2010 Gå for originale. Jeg fant S4 speil komplett til min A4 på ebay til en billig penge. Jeg har til nå ikke sett pålimte speilkapper som ser bra ut, da er det bedre med originale lakkerte speilkapper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 6, 2010 org. S6 speil. Du ser forskjell på de og kapper, ikke minst merker det. Ebay er veien og gå, fikk mine for litt over 200€ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 7, 2010 (endret) Rett og slett for at man kan se de er limt på over speilet. Jeg synes bare det er finere uten. Limte ville jeg aldri ha montert nei. In-pro sine erstatter det gamle Audi plasthuset. De limes ikke på. Etter hva jeg kan se holder de like god teknisk utførelse som de orginale som jeg tok av. In-pro speilkapper bruker samme monteringsskruer som de orginale. Og så en liten installasjonshenvisning for de som evnt skal skifte og ikke vet hvordan: Sett speilet ca i midtstilling og litt ned og vipp det ut i overkant med en tynn og bred flate, feks sparkelspade. Deretter trekker du selve speilglasset rett av. Skru deretter ut 2 (på kort speil) eller 3 (på normalspeil) stjerneskruer ut fra undersiden av speilet og plastkappen kan lirkes av. Ble litt overrasket da jeg så 3 elektriske kontakter på hvert speil. Viste seg at det bar til motor, muligens varme, avblendingssignal fra kupespeilet. I tillegg var d altså elektrisk innsvingbart. Måtte bytte begge speilglassene da det lille var tilsmurt av noe greaseaktig greier som ikke gikk å fjerne fint. Det nye lille hadde en spesiell fin finish og da bar det til å kjøpe 2 for å matche. Møller ville ha 1600 pr speilglass for avblendbare så jeg endte opp med å kjøpe de med 2 kontakter til ca 1300 totalt. Blir vel en Tysklandstur en sommer for å handle utstyr og da handler jeg blendeglass der og forsøker å selge de som står på. Sikkert mye rimeligere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 7, 2010 Ah, da har du krom speilHUS altså. Det ser jeg ikke noe galt i. Det som ble snakket om var speilkapper. Og det er jo noe helt annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 7, 2010 Jepp. Fant de In Pro speilhusa jeg bruker på Ebay. Her er linken http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Audi-A6-S6-00-04-Chrome-Mirror-Covers-Caps-Housings-47-_W0QQcmdZViewItemQQitemZ190318215042QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories De har dem på NBS au Jepp, enig - limte kapper er Yallah 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...