suser fæææælt i toppen av døra

Anbefalte innlegg

det suser fælt i toppen av døra min..er det noen stramme mulighet på dette??er så irriterende å høre på

 

er en 86 coupe q

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger en guide ute på Nordic Audi om hvordan man skal justere rammen, men den er for a4....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey,tenkte om det går og stramme på låsemekanismen jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye mulig det, er ikke akkurat noe mekaniker, kom bare til å tenke på den guiden....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er bare å flytte "pinnen" i b stolpen, litt tålmodighet kreves for å få den justert riktig....

 

man vil jo gjerne at døra skal være lett å åpne/lukke også....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ned ruta og bend forsiktig inn øverste del av døra i bakkant, og spesielt der det går sving og ned, men ikke overdriv da. Ta i litt og litt, så en liten test runde og gjenta om nødvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve å løsne på skuene som holder døra fast i A-stolpen. Det er noen mm justeringsmulighet både i høyde og høyre/venstre der. Hvis du løsner mest i toppen kan du prøve å tilte døra innover. Ikke løsne skruene så mye at døra sklir til bunns i festet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve å løsne på skuene som holder døra fast i A-stolpen. Det er noen mm justeringsmulighet både i høyde og høyre/venstre der. Hvis du løsner mest i toppen kan du prøve å tilte døra innover. Ikke løsne skruene så mye at døra sklir til bunns i festet.

 

Hvis dørbladet sånn som det står nå klaffer med resten av karosseriet er det vel liten vits å justere hengslene (var det du mente?). Da ville jeg heller prøvd å justere vindusramma som Thorstein foreslo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dørplata må jo stemme sånn tålig med skjermen. Kan ikke ta for mye her selvfølgelig. Men flytter man døra f.eks 2 mm innover ved dørhengselen får det en mye større virkning oppe på toppen av døra p.g.a avstanden til hengselen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo!! Trenger man virkelig være rakett forsker for og løse dette problemet her da? Må dere gjøre det så utrolig innviklet? Det er jo bare og gjøre slik jeg skrev litt lengere der oppe, det er bare tull og tøys og gjøre slik alle disse andre "rakett forskerene" foreslår. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.