#1 Skrevet Juli 23, 2010 hallois, senka golfen nå. golf 2 syncro sliter med at den er alt for lav bak skrur jeg demperene noe mer oppover nå. så mister jeg all fjøring. da fjørene komprimerer seg for mye senkesettet er av typen Ta-Technix slik det er nå så blir bilen kansje litt for lav til å gå på 11cm regelen da laveste punkt på bilen er 9cm over bakken noen som har vært borti det samme? legger ved et bilde jeg, så ser dere hvor lav den da blei bak. dette er da det høyeste jeg får til desverre bildet er desverre litt proporsjonelt på trynet. men, er det beste jeg har av det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 23, 2010 Og settet er laget til Syncro? Den blir jo endel tyngre i ræva med syncro. Virker som fjærene er problemet mtp at du komprimerer de ved å skru høyere opp. Bytte de i noen som ikke er så slappe? Eventuelt få senk til syncro hvis det ikke er det du har. Mulig du har fått levert feil? Sjekket delenr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 23, 2010 joda. er nok til syncro jeg har fått serru, er vesentlig forskjell på syncor/non syncro da det kommer til dempere. syncro har vesentlig kortere dempere.. men dette er kansje litt i overkant? har jo ca 90mm med gjenger nedover demperen igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 23, 2010 slenger inn ett bilde til jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 23, 2010 høy i rumpa jo... for å legge til en ting, på mitt TuningArt (TA) som sitter på en mk2 -ikke syncro, så har jeg masse gjenger igjen bak, men forran står det nesten i bunn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 23, 2010 har masse gjenger igjen forran og jeg. og siden jeg er under den 11cm regelen, så sliter jeg jo mtp godkjenning av dette. står i tuv-papirene at det er fra 35mm til xxmm senking. men dette må vel være mer enn 35mm? legger ved ett bilde fra før senk og jeg Hjul/felg er forresten 7x15 med 195.50/15 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 24, 2010 Dan, det kan ikke være noe som gir etter vel? gummien som sitter i topp bak eller lignende? Hvis ikke er det vel bare å ta kontakt med firmaet settet ble kjøpt hos? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 24, 2010 Synes ikke den ser så lav ut egentlig, men sjekk hva som står på fjærbeina bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 24, 2010 Støtter Håkon her, jeg synes den ikke ser så lav ut. Min gamle når den hadde 40/40 senk: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 25, 2010 Dan, det kan ikke være noe som gir etter vel? gummien som sitter i topp bak eller lignende? Hvis ikke er det vel bare å ta kontakt med firmaet settet ble kjøpt hos? neida. foringene er i god stand dem Synes ikke den ser så lav ut egentlig, men sjekk hva som står på fjærbeina bak. mulig det er øya mine som streiker. men skal sjekke opp hva det står. regner jo med at det er rett. og at jeg spiller meg selv ett puss Støtter Håkon her, jeg synes den ikke ser så lav ut. Min gamle når den hadde 40/40 senk: har du noe bilde litt mer på siden? gummi'n hos meg er jo oppe i hjulbua 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 25, 2010 Dessverre, er det beste jeg har:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 25, 2010 sikker på at du er under 11 cm der? syns den ser ganske høy ut jeg også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 25, 2010 skal få tatt noen fler bilder jeg bilde jeg har lagt ut er litt på trynet sånn proporsjonalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 1, 2010 tatt litt tid før jeg har fått tatt noen bilder av senken bak egentlig, men, har fått tatt det nå ser for meg ut som om det er rett demper, da det står 1H til slutt på den (1H er jo prodkode på syncro) slik demperene står nå, så står demperen på full lengde. og om jeg skrur noe mer oppover nå. så komprimerer jeg da bare fjøra, noe jeg har prøvd. og da har jeg nada fjøring er vel ratt bare øya mine og forventningene som er feil tenker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 1, 2010 må bare spørre jeg.. om bilen vekt bak holdes oppe av fjøra.. hvordan kan man da komprimere fjøra ved å heve anlegget den sitter på? Ja man komprimerer fjøra når man skrur den opp når hjulet henger i lufta og demper er helt dratt ut.. men ikke på noen måte som gjør at fjøra er mere komprimert når den står på hjula.. eneste som kan endre kompresjonen på fjøra her er tyngden av bilen, så lenge demper ikke er helt dratt ut når bilen står på bakken.. noe den ikke er uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 1, 2010 men, så er vel problemet at fjøra nå komprimeres. vekta på bilen gjør ikke at demperen synkersammen noe mer om jeg skrur mer oppover nå og ja. det er når bilen står på bakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 1, 2010 så du mener at dempern står helt utstrekkt når bilen står på hjula? Isåfall alt for kort demper da. Om du skjønner hva jeg mener, om du hever fjør muttern oppover hever ikke bilen seg også da? om den ikke gjør det, så noe stoppe den fra å heve seg, feks om demper allerede er max trekkt ut sånn bil står på hjula nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 1, 2010 demper er på max uttrekk. og komprimerer ikke når den står på bakken. har fjøringskomfor nå. men om jeg skrur mer oppover, så klemmer jeg bare sammen fjøra. noe som gjør at den ikke gjør jobben sin. og det er akkurat som og kjøre med en treplanke der istedet den står totalt på max. heves ikke en mm en gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 1, 2010 Høres ut som noe feil med dempere i forhold til bil i såfall. Veldig rart om man ikke har noe utfjæring omtrent ved den høyden bilen har nå.. noe må være galt spør du meg isåfall:) Ikke mulig å montere topplager feil på noen måte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 1, 2010 topplager kan vel ikke monteres veldig feil? har montert slikt før. men. første gang på syncro og siden demperene er merka med 1H. så regner jeg med at de er riktige 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 1, 2010 Får du tatt bilde ovenfra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 1, 2010 her er forøvrig TUV papirene i pdf så ser nå ut til at det er rett. så får vel bare slå meg til ro med at slik er det bare http://www.stwtuning.de/hidden/gutachten/EVOGWVW10.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 1, 2010 Får du tatt bilde ovenfra? ovenifra? slik det er nå så er det demper - Øvre demperskål - Store gummiforinga - liten skive - lille gummiforing - store skive - mutter om du forstår hva jeg vil fram til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...