Målskisse på verktøy for å låse veiv på AAN.

Anbefalte innlegg

Når jeg brukte dette verktøyet på min 3b motor, så lot jeg bare verktøyet ligge mot det fremre motorfestet når jeg trengte å holde igjen. Det sammen med 2m rør på pipen så kom denne uten problem..

Når jeg skulle stramme til å satt jeg verktøyet på andre siden av motorfestet..

Det vil si at jeg brukte denne skruen i det hele tatt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor sitter denne så jævli egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor sitter denne så jævli egentlig?

for at den ikke skal dette av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Er det noen som har en målskisse av verktøyet som man bruker for å låse veiva på AAN motorer ved reg. reim bytte/overhaling?

Tenkte jeg skulle prøve meg på å lage et hvis det ikke er alt for mye styr : klø :

Mvh

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok bare en rørbit med ca 2mm tykkelse som ytterdimmen matchet innderdimmen på reimhjulet og kappet ut det stykket som låser. Så ble det sveist på et rør utenpå den rørstussen. Har lånt det bort, så jeg har ikke bilde ATM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok bare en rørbit med ca 2mm tykkelse som ytterdimmen matchet innderdimmen på reimhjulet og kappet ut det stykket som låser. Så ble det sveist på et rør utenpå den rørstussen. Har lånt det bort, så jeg har ikke bilde ATM.

Er for tiden offshore så jeg har ikke mulighet til å ta målene selv. Hvis noen har en skisse liggende eller hvis noen husker målene så hadde det vært kjempefint.

Mvh

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kopierte et orginalt VAG verktøy og laget meg denne.

Har brukt den både på 3B og 2,5tdi ACV:) Funker kanskje på AAN også.

Veiv_verktøy.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kopierte et orginalt VAG verktøy og laget meg denne.

Har brukt den både på 3B og 2,5tdi ACV:) Funker kanskje på AAN også.

Genialt :)

Tusen takk. Dette var virkelig nyttig.

Noen som kan bekrefte at verktøyet er likt til AAN og 3B??

Takker så mye : rock :

Mvh

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme motor og reimskive... :)

Jeg har også lagt inn en enklere tegning på dette ved flere anledninger, men har det ikke på denne maskinen. Ser noenlunde likt ut, men med en hylse i enden som du fester øverst i blokka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du denne filen enda? Linken var "nede" :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laga meg en av en rørbit og et langt flattjern, hvis du ser inn i reimhjulet så skjønner du at du trenger ikke være ansatt i nasa for og lage detta. vinkelsliper og et billig elektrodeapp så fikser det seg. kan godt ta noen bilder hvis det skulle være av interesse.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låser for veiva er lett og lage.

Man kjøper en 50 pipe på biltema, så dreier man den ned til 67mm.... Så er man sikker på at man har kvalitets styrke på verktøyet. Så dreier man bort alt over 3cm, også freser man ett lite spor inn på ca 2.5 cm. Sveier den fast i ett flattjern.

Voila du har en skikkelig grom veivlåser av høy kvalitet. :)

Har akkurat laget meg enn på denne måten :)

Skal ta ett bildet av den en av dagene og legge ved posten her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.