#1 Skrevet Juli 25, 2010 Har et problem med s4'en min no.. Virker som den blåser ut gnisten når eg kommer opp i 4500-5000rpm og ca 1,5-1,6bar Skjer akkurat når eg har oppnådd makstrykket.. Har 034 høyeffektcoiler. nye plugger. prøvd andre 034 coiler og kabler.. ka gjør jeg med dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2010 Noen som vet hva MSD coiler jeg bør ha og hvor jeg får kjøpt? og er det nødvendig med tenningsforsterker? Noen som kan forklare meg hva den tenningsforsterkeren egentlig gjør? Har gått igjennom 500hk+ tråden på tuningforumet, og sett at de fleste (ikke alle) kjører med MSD coiler og tenningsforsterker.. Men også noen som kjører med 034 coilene som jeg har på over 5-600hk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2010 no har du jo ledningsnettet, så då kan du vel velge fritt blant det som fins av coiler nesten? Jeg har bestilt meg selv no- D581 (fra corvette tror jeg) for min har begynt å fjuske på 1,5bar + Er noen av pluggene våte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 25, 2010 innerste pluggen nærmest torpedoveggen er litt fuktig ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 25, 2010 Mener å ha lest at det er flere som har hatt problemer med 034 settene. Så kan jo være en av coilene ikke henger helt med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 25, 2010 derfor eg tenker eg vil bytte til andre typer coiler... Det merkelige var at de hang med når jeg mappet i sogndal, fjusket ikke på 2,44bar engang. men så litt ut på kvelden begynte den å fjuske litt og litt mer... prøvd å jorde motoren enda bedre med to ekstra jordingskabler uten at det hjalp så veldig mye... Så derfor vil eg bytte til msd coiler, MEN eg vet ikke ka type eg skal ta? derfor spør eg folk her etter erfaringer, med coiler med innebygde drivere? Nå fjusker den på 1,5-1,6 bar, og da virker det som gnisten blåser ut... Høres ut som motoren får en softcut på tenningen, uten at den faktisk får det i sprutet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2010 Hvilke kontakter har du på 034 coilene dine? Viss det er samme som LS2 så kan du få prøve mine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 26, 2010 Vet ikke kordan LS2 kontaktene ser ut eg? :-P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 26, 2010 jeg har disse høy effekt coilene fra 034 og er kjempefornøyd men det hjelper jo deg svært lite... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 26, 2010 Prøvd å banke gapet på pluggene? Er vanlig prosedyre det. Bruk følerblad og bank ned til 0.55mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 26, 2010 prøvd å banke ett sett med plugger inn til 0,55mm ja ;-) hjalp ikke så mye... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...