Hva slags 1000 metere er best, "pencile" eller "wide" lysbilde?

Anbefalte innlegg

Kan forresten nevne at det å ha flere/sterkere ekstralys enn tillatt i Norge ifølge veiledningen til PKK primært skal bedømmes med 1'er-feil, altså ingen etterkontroll. Ellers er de reglene helt på trynet, på vinteren har jeg selv noen svære bøtter med ettermontert 55w xenon, og da blir høst/vintermørke veier behagelig å kjøre på. Uten dem er det helt sjanseløst når man har blitt vant til det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan forresten nevne at det å ha flere/sterkere ekstralys enn tillatt i Norge ifølge veiledningen til PKK primært skal bedømmes med 1'er-feil, altså ingen etterkontroll. Ellers er de reglene helt på trynet, på vinteren har jeg selv noen svære bøtter med ettermontert 55w xenon, og da blir høst/vintermørke veier behagelig å kjøre på. Uten dem er det helt sjanseløst når man har blitt vant til det.

Jeg fikk 2'er feil på mine lamper.. Naboen min tok etterkontrollen, og han sa jeg måtte ta de av..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I veiledningen står det "1 (2)", som betyr at det er litt opp til kontrollørens skjønn, men at 1'er er den anbefalte vurderingen så lenge det ikke er spesielt graverende. Jeg var på kontroll hos Statens Vegvesen mens de drev med sånt og hadde alt for mye lys, men han bare pekte på det og sa "det er godt å ha ordentlig lys" og sjekket ikke noe som helst mer angående lyset.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var å EU med min, så var han ferdig.. Også var han på vei til å gå, så sa han.."Nei, skal jeg værra litt pirkete mot deg kanskje, de lampene der er vel for sterke.." Så leste han av 37.5% på det og satte en 2'er feil.. Men det er jo jævlig harry, for jeg fikk feil pga lystyrken.. HAn sa ingenting om at de satt på taket. For egentlig er det jo ikke lov å ha ekstralamper sånn bak fremstre aksel på bilen.. Men det visste han ikke :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.