rep av front golf mk1, hva lønner seg ?

Anbefalte innlegg

har en 83 mod golf mk1 som dessverre er angrepet av rust forran, i overgang mellom framskjermer og frontplata.

 

Er veldig i tvil om hva som lønner seg å gjøre her å gjøre her, følgende alternativer har vært oppe til diskusjon:

 

bytte hele fronten, kjøpe på veng.

bytte nedre del av fronten, finnes noen på ebay som går opp til underkant av lykta.

sveise noe "hjemmemekk" ?

 

skal laste opp bilder (rezize issue) men rusta er i frontpanelet der hvor skjermen skal festes / overlappe, og feks det nederste skruhullet til innfesting av skjermen er borte, rusta går nesten opp til underkant av lykta på begge sider.

 

Har ingen erfaring på sveising etc etc og er inneforstått med at jeg må få hjelp til dette etterhvert, men er det noen som har erfaring som kan dele litt hva dere mener blir best og hva som er enklest etc ? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er endel jobb å bytte frontplate, mange sveisepunkter som må fjernes, pluss at det også skal sveises rett og korrekt på igjen. Hvis frontplata i seg selv er relativt bulkfri/rustfri, ville jeg kanskje satset på å kappe ut de kreftrammede områdene og sveiset inn nytt der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

th_front.jpg

 

th_hyrefront.jpg

 

th_rustvenstrefront.jpg

 

th_rusthyrefront.jpg

 

vet ikke om det er så lett å se her.

 

th_frontnedre1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er endel jobb å bytte frontplate, mange sveisepunkter som må fjernes, pluss at det også skal sveises rett og korrekt på igjen. Hvis frontplata i seg selv er relativt bulkfri/rustfri, ville jeg kanskje satset på å kappe ut de kreftrammede områdene og sveiset inn nytt der.

 

vil det da være mest fornuftig å finne en "donorbil/front" og kappe ut delene ?

Føler at det blir litt feil å kjøpe en ny på veng og kappe den...: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil det da være mest fornuftig å finne en "donorbil/front" og kappe ut delene ?

Føler at det blir litt feil å kjøpe en ny på veng og kappe den...: eek :

 

Aldri feil å tilføre en gammel Golf friske plater.

Er ikke så mye jobb å bytte hele frontplata.

Litt mere jobb for deg da du må reparere litt på innerskjermer først så du har noe å feste frontplata i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var litt mer enn jeg trodde. Her bør du antakelig kjøpe nye innerskjermer (får kjøpt fremste del) på hver side.

Kapp av frontplate (vær forsiktig ved sveisepunktene) og så mye som er nødvendig fra innerskjerm - behold mest mulig originalplate. Deretter er det å tilpasse og sveise inn nye innerskjermer, for deretter å sveise på frontplate. Det er som John-Arne sier ikke så mye jobb for en som kan det, men om du er helt grønn på dette er det nok en stor oppgave å gyve på. Husk at fronten skal være rett, og noenlunde solid etterpå, derfor er det viktig at sveisene blir skikkelige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var litt mer enn jeg trodde. Her bør du antakelig kjøpe nye innerskjermer (får kjøpt fremste del) på hver side.

Kapp av frontplate (vær forsiktig ved sveisepunktene) og så mye som er nødvendig fra innerskjerm - behold mest mulig originalplate. Deretter er det å tilpasse og sveise inn nye innerskjermer, for deretter å sveise på frontplate. Det er som John-Arne sier ikke så mye jobb for en som kan det, men om du er helt grønn på dette er det nok en stor oppgave å gyve på. Husk at fronten skal være rett, og noenlunde solid etterpå, derfor er det viktig at sveisene blir skikkelige.

 

er helt grønn på dette: rolleyes og har innsett at jeg trenger hjelp av noen for dette, ønsker at det skal bli skikkelig når man først gjør det.

 

ser de har innerskjermer på veng, og ser jo at det mangler litt på min bil nederst : flau :

 

takk for input : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.