Viftereim strimler seg opp

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er det 3 gang viftereim/drivreim strimler seg opp på min 1998 Passat TDI..

De 2 første gangene gikk noen strimle biter inn til registeret og fekk registerreim til å hoppe over noen hakk..

Men dette gikk bra denne gangen.. Men det er ikke ett år siden jeg satt på den reima som gikk nå.

Jeg prata med møller for en stund siden å dem så ikke noe kast i noe hjul, å han sjekka ett lager på dynamoen å de var helt fint. Han sa at det var kansje strammehjulet, noe som jeg også mistenker litt, fordi de rillene som er der er ganske kvasse..

Så Jeg lurer på om det kansje går ann å file ned rillene der ? Vil ikke sette på en ny reim å vente på at det skal skje igjen..

Noen som har vært borti det samme ? Og noen som vet hvor jeg får tak i strammehjulet billigere enn på møller ? synest å huske det var ganske dyrt da jeg hørte med dem sist..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peiling, men jeg ville heller mistenkt at noe er feil med lengdene pga feil deler: et av hjulene for stor dia eller rem for kort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sett etter om strammeren din er skjeiv?

Vanlig på disse motorene at strammeren blir skeiv og reima sporer halveis av på hjulet til vifta. Reima går da mot en skarp kant og kan/vil dele seg over tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.