skjønner ikke dekkdimensjoner til mc?

Anbefalte innlegg

jeg har en eldre Honda CBR 600F og der stod det et 150/55/17 bakhjul- jeg målte og fant ut at jeg hadde 12mm på hver side og gå på i bredden og bestillte meg et 170 /60/17 hjul og trodde dette kom til å være helt i grenseland ,men gamblet på det- da jeg idag fikk lagt om og monterte det på vistedet seg at dekket nesten er smalere enn det som stod der før??? har jeg missa helt eller? det fantes ikke 170/55/17 så det var derfor jeg gikk opp til 60 profil.

 

for jeg trodde at et 170 dekk var 2 cm breiere enn et 150 dekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir ikke 170mm bredt før det er montert på "riktig" bredde felg.

Av erfaring så vil jeg si at å gå for annen dimensjon enn originalt på sykkel forringer kjøreegenskapene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok så felgen er for smal? syns det er litt rart at det skal påvirke ytterst på dekket så mye? kan jeg blåse det opp mere så det blir bredere da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok så felgen er for smal? syns det er litt rart at det skal påvirke ytterst på dekket så mye? kan jeg blåse det opp mere så det blir bredere da eller?

 

 

Nei, det går nok ikke ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok- litt drømmetenkning.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan gå ned på bredda åsså. Min er org med 190dekk, men jeg kjører med 180 blir bedre i svinger da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.