Anbefalte innlegg

Har tidligere gjort meg noen kjedelige erfaringer med 2,5 tdi som kostet skjorta, buksa, sokkene mv. Denne solgte jeg for et par år siden og gikk over til 3,0 tdi. I min bil som er en 2006 A4 leverer motoren 204 hk og 450 nm. Dette er visstnok en common rail, men er det noen av leksikonene her som vet forskjellen ellers? Hva er evt forskjellig i toppene på disse motorene? Fikk høre i dag at min motor egentlig har en videreføring av løsningen Audi leverte på 2,5 fra 2004 mod.: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen i kammene fra 2,5 varte kun frem til produksjon august 2003.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må passe på å "høre" etter lyder fra kjede. ryker dette (det har skjedd på noen) koster det deg 130.000 i deler pluss arbeid. god natt :) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må passe på å "høre" etter lyder fra kjede. ryker dette (det har skjedd på noen) koster det deg 130.000 i deler pluss arbeid. god natt :) hehe

 

 

Trøste å bære : eek :... Kan miste nattesøvnen av mindre. Her må man passe på og holde ting under oppsikt. Trolig en del der ute som lider for interessen sin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trøste å bære : eek :... Kan miste nattesøvnen av mindre. Her må man passe på og holde ting under oppsikt. Trolig en del der ute som lider for interessen sin.

 

Ja, man lider for interessen. Men at kjedet ryker er likevel unntaksvis da. Mye man kan bekymre seg for som har større sannsynlighet for å skje:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.5tdi og 2,7/3,0tdi Har ingen likheter utover at de går på diesel, har 6 syl og er i V form:) Enkelt og greit to totalt forskjellige motor konstruksjoner og på ingen som helst måte en vidreutviklet 2.5tdi:) 2,5tdi med A som første motorbokstav har rævva kammer fra fabrikk og ikke rullevippearmer:) De med B som første bokstav har bedre legering i kammer fra fabrikk og rullevippearmer.. hender at disse ryker også.. så bra er det ikke uansett:)

 

Svakheter på 3,0tdi spess de første er somregel: Slakk i innusugsspjeld kulefester på stillarmen (motorlampe lyser/dårlig effekt), Stoppspjeld før innsug kiler seg fast og bil stopper, rakling i kjedeføring til register (fører i værstefall til havari), Sprekkt agr kjøler som gjør at kjølevann kommer i olja og motor skjærer seg,

Deffekte glødeplugger, som på de første var av keramisk type og ofte knakk inn i sylinder ved utmontering = topper må av:) Det runner vel stort sett av det hele:)

2,7tdi er mye mindre berørt enn de første 3,0tdi på de fleste av disse feilene, tildels forde den er en nyere konstruksjon og fabrikken lærer vel av sine feil:)

 

NR1 tips.. ikke garanti= et must med motor/drivverksforsikkring som dekker høye summer også.. ikke sånn max 30k som mange har..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.