#1 Skrevet Juli 26, 2010 Jeg og fruen skal på en bitteliten ferietur, og bestemte oss for Ålesund. Skal bare være der fra i morgen (tirsdag) til onsdag, og har booket hytte på Prinsen Camping. Det jeg lurer på, er om noen har noen tips til god fiskeplasser, samt ev. fine turløyper i nærområdet, da aller helst med skikkelig utsikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 26, 2010 Anbefaler en tur i Fjellene i Ørsta, 1time unna:) Mvh frank 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 26, 2010 Blir liksom litt avsides, mtp. at vi kommer via Geiranger, og skal reise igjen via Sunndalsøra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 26, 2010 Blir liksom litt avsides, mtp. at vi kommer via Geiranger, og skal reise igjen via Sunndalsøra... Sulafjellet:p vardane! fint fjell om du vil være med på noe rått, så kan du sikkert få sitte på med jimmie en tur 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 26, 2010 Send gjerne Jimmie bortom campingen en tur, for å si det sånn Men det er ikke noen turløyper rundt byen da? Og hvor er det fint å fiske fra land? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2010 Aksla-fjellet har mange fine "korte" løyper med utsikt over hele byen:) Vil du ha litt mer fjell så anbefaler jeg Sukkertoppen som tar ca 45 min å gå opp med veldig fin utsikt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2010 Sukkertoppen er jo en grei liten tur med god utsikt over byen. Er masse fiskeplasser rundt om i byen, fiska selv fra meieriet i går. Edit: Alf var 2 sek før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 26, 2010 http://www.westcoastpeaks.com/pics05/suktop_06sukkertoppenH.jpg EDIT: Hvilken bil kjører du? Modell, farge osv? Jeg må holde utkikk;) hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 26, 2010 Send gjerne Jimmie bortom campingen en tur, for å si det sånn Men det er ikke noen turløyper rundt byen da? Og hvor er det fint å fiske fra land? Er jo gode løyper oppe på aksla, opp mot fjellstuen hvis du vet hvor det er. Gå trappene opp til fjellstuen så kan du fortsette løypa utover til du kommer til aksla og over aksla til den runde utsiktsposten (eller hva det no enn er) å kommer ned på veien igjen etter et lite stykke mot fjellstuen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 26, 2010 Sukkertoppen høres da ut som noe for oss, skjønner jeg Vil gjerne gå en runde hvor man kan ta gode bilder. Flere fiskeplasser mottas også med takk. Edit: nei, jeg finnes ikke kjent i Ålesund, dessverre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 26, 2010 Dette bildet er tatt fra Fjellstua (som ligger på Aksla) tar ca 10-15 min å gå opp trappene fra byparken i sentrum. Det er forøvrig sukkertoppen som er midt på bildet. http://wno120532.ta37.talkactive.net/activebuilderfiles/tannpleier.org/1261220434.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 26, 2010 Det bildet der har jeg faktisk sett tidligere i kveld, ja. Ser ut som fine turer begge to, gitt. Da har jeg det jeg trenger for turgåing, noen flere forslag til fisking? Campingen har robåtutleie, men vil gjerne også vite av gode plasser for fiske fra land 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 26, 2010 http://img825.imageshack.us/img825/9175/bilde1.jpg Slik da Fjellstuen kan du også kjøre bil til, hvis du vil de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 27, 2010 Jeg fisker ikke så mye i Ålesund, men siden jeg bor på Skodje, fisker jeg mye her. (3 mil før du kommer til Ålesund. Hvis du kommer fra Geiranger og tar ferge til Magerholm og ikke andre veien, så må du kjøre en mil tilbake igjen ) Men ja, nr 1 er på sjøholt, på moloen der er det ofte fisk å få. nr 2 er i solnørelva, vet ikke om du fisker i elv, men her har du muligheten til det (stappfullt av laks nå). nr 3 er i dragsundet, som ser ut som en fin plass å fiske når du kjører forbi, men der er ulovlig å fiske i juli/august (Der er utrolig mye fisk der, laks som hopper overalt osv, og hvis du absolutt vil fiske der, anbefaler jeg at du reiser dit på natten Politiet bryr seg ikke noe særlig, siden det er turister som fisker der ulovlig hele tiden, men du kan få bot på 5000. ) nr 4 er wilhemskaia, du kjører ned bak spar skodje, og kjører helt ned til sjøen. Mye torsk og makrell der nå for tiden. nr 5 er områdene nedenfor flåthe trevare, for å komme deg ned til sjøen her må du gå stier til privateide naust. Her er jeg som regel daglig å fisker, får mye makrell, torsk, sild, knurr og sjøørret nr 6 er under og på straumsbroene, her er det bare å parkere bilen ved siden av broene og gå ned å fiske, du ser hvor de beste plassene er, siden det nesten alltid er en person eller to som står der (Veldig sterk strøm her, så det betyr at her kommer alskens fisk gjennom.) Vet ikke om du har tenkt å reise helt hit hvis du ikke kjører forbi, men nå vet du hverfall hvor du kan fiske om du gjør det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 27, 2010 EDIT: Hvilken bil kjører du? Modell, farge osv? Jeg må holde utkikk;) hehe Det er en sort A6 C4 sedan. Høy som et fly, med 15" ballongdekk:p Fruen sin bil Reg.nr. DH 88***, ingen emblemer bak. Ellers: takk for gode tips! Da er vi snart on our way. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 27, 2010 Det er en sort A6 C4 sedan. Høy som et fly, med 15" ballongdekk:pFruen sin bil Reg.nr. DH 88***, ingen emblemer bak. Ellers: takk for gode tips! Da er vi snart on our way. Dæven,fikk en klump i halsen helt til jeg så tidspunktet du skrev innlegget på. Var nemlig en dødsulykke hvor en mørk A6 C4 sedan var innblanda. 2 personer er omkommet.... http://nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.7225376 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 27, 2010 Vil også anbefale en tur på Godøyfjellet,ei øy et lite stykke utenfor Ålesund. Du må kjøre gjennom tre undersjøiske tunneller men de ble gratis å passere nå ifjor høst. Sukkertoppen er heller ikke å forakte da,men har du muligheten så vil jeg sterkt anbefale en tur i Molladalen som ligger i Ørsta kommune som Frank sikkert tenkte på. Mange flotte fjelltopper rundtom der,noen ganske krevende andre litt mere bedagelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 27, 2010 Kanskje du skal ta deg en tur til atlanterhavsparken også? http://www.atlanterhavsparken.no/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 27, 2010 Da er vi på plass på Prinsen. Skal gå de 5 km inn til byen nå, bare for å få oss en pils Vi må rett og slett se an været ang. de turene oppi her. Atlanterhavsparken er allerede planlagt i morgen ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 27, 2010 Da er vi på plass på Prinsen. Skal gå de 5 km inn til byen nå, bare for å få oss en pils Vi må rett og slett se an været ang. de turene oppi her.Atlanterhavsparken er allerede planlagt i morgen ;-) Pils? Da bør du sette deg ned på Metz,ved brosundet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 27, 2010 Da fant vi ut via Gule Sider app. at dere har jo Big Horn her!! Jeg blir å finne der om et par timer! Hehe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 27, 2010 Det bildet der har jeg faktisk sett tidligere i kveld, ja. Ser ut som fine turer begge to, gitt. Da har jeg det jeg trenger for turgåing, noen flere forslag til fisking? Campingen har robåtutleie, men vil gjerne også vite av gode plasser for fiske fra land Du får stoppe ved Eidsvatnet når dokke kommer, der er fint ;-) det er det fine vatne som ligger rett etter tunnelen når du kjem fra Geiranger... Eg er foresten fra det hvite huse som står på en måte mitt på vatne, inntil hovedvegen ;-) hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 27, 2010 Da er vi på plass på Prinsen. Skal gå de 5 km inn til byen nå, bare for å få oss en pils Vi må rett og slett se an været ang. de turene oppi her.Atlanterhavsparken er allerede planlagt i morgen ;-) gi ett pip når du skal ditt da ;-) så kan vi treffest utenfor :-p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 27, 2010 Er du i Ålesund så må du stikke på Hylla Pub! Be bartenderen sette på "ut mot havet" med Rune Rudberg, så har du det gående resten av kvelden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 27, 2010 Fikk lite batteri, samt streng beskjed om å ikke drive på nett når vi var i byen... Da er vi tilbake på Prinsen etter en strålende biffmiddag i en knallfin by! Men 6 km ble i lengste laget til fots, så det ble taxi tilbake Hvis været tillater det i morgen, blir det tur i hvert fall opp til Aksla (?), og Atlanterhavsparken. Måtte visstnok få med oss pingvinmating kl. 14:30. Fisking blir mest sannsynlig bare tatt på sparket der det ser bra ut. Skal selvsagt ha tipsene her i minne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...