Avogtil startproblemer A6 4B

Anbefalte innlegg

Har sjekket litt rundt på nett, men har ikke funnet noe svar som kan være til hjelp.

Har en Audi A6 4B 2,4 V6 1999

Har hatt et par tilfeller det siste halvåret. Siste episode var her om dagen.

Jeg startet bilen får å flytte den til en annen parkeringsplass, og bilen startet helt fint.

Da jeg skulle starte bilen noen timer seinere, ville den ikke starte. I starten virker det nesten som at den er tom for strøm og ikke drar rundt starterer. Men holder jeg nøkkelen vridd rundt en liten stund, så begynner den å dra motoren rundt. Etter og ha filt 2-3 minutter, begynner motoren og smålukter på bensin.

Da etter noen minutter til med konstant filing, så starter den.

Men hvis jeg da ikke er kjapp å gasse på å starte å kjøre, så dør motoren ut med engang da den ikke klarer å bakke uten gasspådrag. Men har jeg kjørt et lite stykke, så er alt helt fint.

Da kan jeg stoppe bilen og ingen problemer er der.

Dette kan skje med 2-3 mnd mellomrom.

Noen som har peiling på hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et kjent problem :)

Hadde samme bil i 8 år og ble til at bilen ikke ble brukt til småturer.

Hvis jeg var uheldig med hvis antall småturer så måte jeg skifte plugger, så var alt iorden igjen.

Kjørte også et flush program hos Møller et par ganger og bilen ble bedre etter det.

Så unngå start/stopp når bilen er kald.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et kjent problem :)

Hadde samme bil i 8 år og ble til at bilen ikke ble brukt til småturer.

Hvis jeg var uheldig med hvis antall småturer så måte jeg skifte plugger, så var alt iorden igjen.

Kjørte også et flush program hos Møller et par ganger og bilen ble bedre etter det.

Så unngå start/stopp når bilen er kald.

Men bilen funker jo kjempe fint no.

Har ikke skiftet noe på bilen det siste halvåret.

Feilen skjer kunne der og da. Men når har klart å krangle bilen i gang igjen, så er alt i orden.

For meg virker det som at bilen ikke får bensin eller at startsperren kobler ut et lite øyeblikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpe drift eller det kjente problemet med tidlige biler med sånn motor at de soter ned om man starter og stopper de etter kort tid, Repløsningen var flush, endret thermostat åpningstemp, andre dyser, og ny motorstyreenhet med annen software.

Det er hva jeg tror:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.