dekkvalg: pirelli vs bridgestone

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som har formening om hvilket dekk-valg som er best på vått føre Pirelli P ZERO ROSSO Asimmetrico eller Bridgestone Potenza RE 050 A. dekkdimensjonen er 235/40 R18. jeg har idag Kuhmo ECSTA SPT KU31 og de er sykt bra på tørt føre men ikke på vått

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører Pirelli P-Zero Rosso, men tror ikke mine heter Assimetrico. Mine er ikke ultrasportsdekk og derfor meget støysvake og komfortable. Kjører 245/40-18. Bridgestone Potenza har jeg prøvd ved flere anledninger, det er et av de mest støyende dekkene jeg har prøvd i alle fall... Riktignok noen år siden jeg prøvde dem sist, kan jo ha blitt noen nye og bedre utgaver nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er noen som har formening om hvilket dekk-valg som er best på vått føre Pirelli P ZERO ROSSO Asimmetrico eller Bridgestone Potenza RE 050 A. dekkdimensjonen er 235/40 R18. jeg har idag Kuhmo ECSTA SPT KU31 og de er sykt bra på tørt føre men ikke på vått

 

Hvis det er til Touran så ville jeg valgt Pirelli. Bridgestone bråker vel så ørene faller av på Golf 5 og Touran :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er til Touran så ville jeg valgt Pirelli. Bridgestone bråker vel så ørene faller av på Golf 5 og Touran :)

 

Det er helt riktig. Jo mere de blir slitt, jo mer bråker dem. Bilen min ble levert med Bridgestone og det var stor forskjell i støy når jeg byttet til Michelin. Lydnivået inne i bilen ble betraktilig lavere med Michelin Primacy HP.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for gode svar blir pirelli uansett da fatter'n skaffer meg dem billig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.