Lugging ved kaldstart og knirk i takluke på 05 Golf V GTI

Anbefalte innlegg

Jeg har i den siste måneden vært plaget med at Golfen lugger et kort minutt umiddelbart etter oppstart. Luggingen/nykkingen skjer typisk det første minuttet/første 50-100 metrene ut av boligfeltet hjemme og er per nå kun erfart i første gir. Selv ved gjevnt/stabilt turtall (rundt 2000rpm) fyker turtallet opp og ned mellom 1900-2200rpm, noe som gjør at det føles som hele bilen hopper av gårde. For å motirke dette kan jeg sige avgårde på ekstremt lavt turtall i førstegir, da merker jeg ingenting.

Problemstillingen er at bilen har DSG kasse og denne vil ikke opp i andre gir før den blir matet med mer turtall (jeg klarer ikke overstyre tidligere giring til 2. fra F1 tastene heller), mer turtall = nykking/lugging.

Når motoren har fått kjørt seg litt (30-60 sekund), merker jeg ingenting til dette.

Noen som har erfaring med lignende?

Bilen er fortsatt under "100%" bruktbilgaranti fra Gumpens Auto Vest, vil denne garantien eventuelt dekke noe slikt som dette?

Forøvrig har jeg også problemer med knirkelyder fra takluken når den er åpnet i vinkel. Lyden ser ut til å komme fra rammeverket fremme på takluken og kan utlignes ved at jeg legger motvekt på midten av rammeverket rundt taklukens fremre del.

Kan legge til at bilen snaut er gått 64.000 km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt dette burde nok dekkes av gumpen ville jeg tro om du har garanti der:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva som skal være normalt av oljeforbruk på en 2.0 TFSI Turbo?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.