Oljetrykkmåler er et IKKE på S6.

Anbefalte innlegg

Er det noen smarte hoder her,som kan fortelja meg.Horfor det IKKE er Øljetrykksmåler i instrumentpakka på min S6,95?Riktignok er det oljetemp instrument,men trykkmåler er vel det viktigste instrument i ei god vogn?Kommer til å installere noe som viser trykk,og håper å finne noe som passer.Noen tipps til instrument?Arnt: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ebay.... der har de hvitt instrument som passer rett i biln din :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fant vel ut at en analog Oljetrykksmåler i instrument er jo litt "overflødig" for hvermansen , da man allerede har oljetrykksmålere som går opp mot Autosjekk osv.

Og de fleste stoler på disse fullt ut.

Jeg er glad jeg har oljetrykksmåler i 90 quattro`n , og savner det i A6`n og S6`n.

Oljetrykksmålere i 100/S4 ble byttet ut med voltmeter i A6/S6 , voltmeter er jo kjekt det også :)

Men kunne glatt ha bytta ut klokka med en oljetrykksmåler i mine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetrykksmålere i 100/S4 ble byttet ut med voltmeter i A6/S6 , voltmeter er jo kjekt det også :)

Men kunne glatt ha bytta ut klokka med en oljetrykksmåler i mine.

De kunne ha dytta inn en digital klokke slik som på 80/90 og hatt et voltmeter i tillegg til oljetrykk og oljetemp. Forøvrig er også C5-bilene utstyrt med voltmeter og oljetemp, men ikke trykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje de tok det bort fordi det var mange som ikke hadde nok kunnskap, og dermed mente det var noe galt når måleren sank ned mot 1,5 bar på tomgang på varm motor.. noe som er helt normalt når man tenker på at spesifikasjonen er 2 bar @ 2000 rpm...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg har gamle AAN og en del andre eldre Audi-motrer en 0,3 Bar og 1,8 Bars trykkbryter, mens på S6 har den kun en på 1,5 Bar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tikk\Takk for innspill.Synes nå det er merkelig at germanera ikke setter inn instrument som er sååå viktig da.Så da må æ gjøre det sjøl.Arnt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.