#1 Skrevet Juli 27, 2010 Har en UTROLIG plagsom lyd i bilen. Da jeg kjører på ujevn vei så kommer det en lettmetall skranglelyd, akuratt som et varmeskjold liksom fra høyre side forran. Jeg har tatt og og sjekket litt, banket litt men finner ikke ut hvor lyden kommer fra. Lyden blir borte da jeg legger beinet på bremsen. Lyden kommer da høyre framhjul treffer noe. Bil: Audi A4, B5 Stasjonsvogn (1.9TDI) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 27, 2010 Er ikke slappe spennfjærer som sitter bak på innerklossen foran da? De som holder fast klossen i stempelet på calipper:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 27, 2010 De har jeg sjekket og strammet. Ble ikke noe bedre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 27, 2010 "Alt" sitter der det skal. Fjæra er hel. Ikke noe galt med bremsene (tror jeg). Stab stag er byttet på begge sider. Forstillingsarmene er hele, og fin i gummien. Kan det være skade inni demperen som lager den lyden? At det f.eks er knekt av noe inni som ligger å lager ulyder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 6, 2010 Forsatt ingen som har noen gode forslag? Begynner å irritere meg veldig den lyden nå. Kan bærearmene f.eks skrangle? Kan det være demperen, eller fjæra? Eller kan det være små stein som ligger der å lager lyd? Har funnet veldig mange små stein over hele fronten. Tror forrige eier har vært utafor veien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 8, 2010 Skrangle lyden kommer fra bremsesystemet. Skrangler da jeg banker på caliperen med gummihammer. Så imorgen bytter jeg bremseklosser og den bøylen som sitter på framkant der. Håper det hjelper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 9, 2010 Jaaaaaaaaa :D Endelig fikset det. Satt for små klosser på bilen. Da jeg sammenlignet klossene så jeg at de nye jeg kjøpte var en eller to mm større + dobbelside teip mot kaliper. Fikk byttet og nå bråker den ikke Men da jeg skulle bytte klosser på andre siden fant jeg ut at venstre kaliper begynner å gå tregt. Så den må byttes snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...