Anbefalte innlegg

Hentet på onsdag en 2001 Audi S4 som tilhører Ståle Berg klubben. Han har relativt lenge ytret ønske om litt "bistand" med å få bilen pen i lakken. Er som nevnt en 2001 model med 173.000km på hjulene. Alt untatt taket er omlakkert. Ved første øyekast så den ikke så veldig ille ut, men klok av erfaring så valgte jeg å avvente med å kommentere det til etter at bilen var vasket ;)

Første som ble gjort var selvfølgelig en skikkelig vask. Først fikk felgene en runde med Scholl Rim7. Denne fikk sitte på i ca 10 minutter. I mellomtiden hadde alle døråpningene og dørhenglser fått en runde med CG Grime Reape 1:2 Grime Reaper fra CG ble også bruke i hjulhusene. Resten av bilen fikk en runde med Joker 1000 som fikk ligge på i ca 5 minutter. Spylte så av med HT. La et lag med Scholl Crack 9000 over hele bilen som fikk ligge i ca 5 minutter før det ble toppet med skum av Orange Pre-wash som fikk ligge i 3-4 minutter før det hele ble spylt av med HT. Vasket så bilen med vaskehanske og såpevann basert på CG Citrus wash, spylte av og kjørte inn bilen for tørking.

Før vask:

DSC_0575.jpg

DSC_0578.jpg

DSC_0580.jpg

DSC_0579.jpg

DSC_0583.jpg

Skumlagt:

DSC_0597.jpg

DSC_0599.jpg

DSC_0601.jpg

DSC_0598.jpg

DSC_0600.jpg

DSC_0602.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter vask ble bilen kjørt inn, tørket og satt på bukker. Alt som enklet kunne demomnteres ble demontert (Grill, lyktdekksler, lyktespylerdekksler og hjul).

DSC_0659.jpg

Med hjulene demontert så ble disse tatt ut igjen for en grundig vask også på innsiden av felgen. Brukte også her Scholl Rim og diverse børster. Brukte også en felgvask fra Sonax som jeg lånte av Belle.

DSC_05712.jpg

DSC_05722.jpg

DSC_0573.jpg

DSC_0574.jpg

Også baksiden av dekkene var brune....

DSC_05752.jpg

DSC_05762.jpg

DSC_05782.jpg

DSC_05772.jpg

Felgene fikk så et skikkelig lag med SV Autobahn og dekkene fikk en runde med SV Pneu.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med bilen på bukker og hjulene tatt av så åpenbarte hjulhus, bremsekalippere og diverse annet seg som sårt trengte en runde:

DSC_05802.jpg

DSC_05792.jpg

DSC_05812.jpg

Sånn litt, Scholl Crack 9000, et par sms til eier av bilen, noen børster, mere Scholl Crack 9000, en levering med diverse lakk (levert av eier) litt CG Bare bones og litt jobbing:

DSC_0623.jpg

DSC_0625.jpg

Så så det ut som dette:

DSC_0614.jpg

DSC_0615.jpg

DSC_0616.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så var det tid for lakken. Hadde fremdeles bilen stående på bukker da det gir en ganske fin arbeidshøyde på alt fra vinduene og ned. Bilen var grei i lakken. Endel riper, men mest matt.

DSC_05912.jpg

DSC_05982.jpg

DSC_06022.jpg

Førsøkte først med Scholl S30+ på grønn Über pad. Ble lank, men korrigerte svært lite og ergo relativt hard lakk denne gangen. Neste ut ble Scholl S17+ på gul Über pad. korrigerte greit, MEN ikke nok. Ble tislutt Scholl S03Gold på gul Über pad. Ga som alltid en suveren cut og en svært blank overflate. Så godt som holofritt også. Kjørte den som følgende: Spredde produktet på 1100 o/min før hastigheten ble skrudd opp til ca 1800 o/min som ble kjørt 5-6 pass med mye press etterfulgt av et pass uten press på samme hastigheten og tilslutt et pass uten press på 1100 o/min. dette ble kjørt 2 ganger over hele bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

50/50 bilder etter overnevnte kjøremetode:

Kanalen på førersiden:

DSC_05962.jpg

DSC_05972.jpg

Lasteterskelen på bakfangerenen:

DSC_05992.jpg

DSC_06002.jpg

Bakluka:

DSC_0608.jpg

DSC_0610.jpg

B-stolpe dekkselet:

DSC_06312.jpg

Venstre forskjerm:

DSC_0632.jpg

DSC_0636.jpg

DSC_0649.jpg

Panser:

DSC_0656.jpg

DSC_0657.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diverse bilder underveis:

DSC_0613.jpg

DSC_0607.jpg

DSC_06012.jpg

DSC_0604.jpg

DSC_0603.jpg

DSC_0605.jpg

DSC_0618.jpg

DSC_06202.jpg

DSC_06232.jpg

DSC_06252.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter Scholl S30+ ble all tapen fjernet og bilen kjørt ut. Først en runde med Scholl Crack 9000 etterfulgt av et skumlag med CG Gloss works for å få fjernet alt poleringstøv etc. Alle døråpninger fikk igjen en runde med CG Grime Reaper 1:2. Inn igjen, tørket og en runde med CG Vartua Bond før det ble lagt et lag SV Endurance. Voksen fikk ligge på i en drøy time og denne timen ble flittig brukt til støvsuging innvendig og rens av Recaro stolene i skinn. Brukte Leather cleaner og Leather Milk fra Swissvax. Voksen ble så fjernet. Så var det Vask av alle rutene innvendig ig utvendig med Scholl Ice 9000 og vask av alle døråpninger med Scholl Spam. La så et nytt lag med SV Endurance og mens denne fikk ligge en ny time ble alt som var demontert montert på bilen igjen. Eksosstussene og speilene fikk en runde med CG Metall polish. Til slutt ble lag nr 2 med SV Endurance fjernet. Beklagligvis var det nå blitt mørkt ute og det regnet så det er dårlig med ferdigbilder, men noen er det. Skal få tatt skikkelige bidler ved en sener anledning og da også innvendig ;)

Etter ca 32 timer så bilen nå ut som dette:

DSC_06412.jpg

DSC_06402.jpg

DSC_06512.jpg

DSC_06572.jpg

DSC_06632.jpg

DSC_06532.jpg

DSC_06602.jpg

DSC_0669.jpg

DSC_0672.jpg

DSC_06622.jpg

DSC_0674.jpg

DSC_0665.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir mer og mer imponert over dere gutta og resultatene jeg.. Så nå får jeg nok bestille meg en maskin og litt forskjellig tenker jeg..heh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også, helt sykt hva dere får til... Til og med sideblinklysene har dere fått polert opp fra hvitt til sort... UTROLIG... :P

Dette var et veldig fint bilde... :D

DSC_06532.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra resultat! :) (som vanlig)

PS. Er fint at du skriver litt om hastighet og press! Er til stor hjelp for oss nybegynnere som ikke har tatt så mange biler ennå:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også, helt sykt hva dere får til... Til og med sideblinklysene har dere fått polert opp fra hvitt til sort... UTROLIG... :P

Dette var et veldig fint bilde... :D

DSC_06532.jpg

Ja er flinke vi som kan polere hvite blinklys til å bli sorte klarglass blinklys ;) Stor takk til deg H-con som stilte opp sent fredag kveld for å hjelpe meg med disse så jeg fikk satt prikken over i`en ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ga arbeidsvilje... :) ser kjempebra ut! Takk for nyttige tips om press og produkter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste tråden på dcn, meget bra jobbet!

-og en meget pen S4!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.