Valgets kval..Breie 18" eller 19" på Passat 3bg?

Anbefalte innlegg

235/30/20 på Passaten min, og da er det kun 2,29% for stort og i tillegg er det godkjent mtp Load Index...
Sorry,glemte av den dimen der da....:o Jeg ville personlig gått for 19 tom da man har mere utvalg i "sære" Mersje-hjul og litt annet uvalg i div. dekk-dimensjoner også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 20" på min og angrer ikke et sekund:) kan kjøpe dem:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp heller noen pene og breie 18" felger med kant, da får du bilen enda lengre ned også..Jeg hadde Keskin KT4 9.5x18" på min sorte 3bg st.vogn. Mye penere syns jeg med kantfelger, og masse senk med:) Kan legge ved et bilde.

 

9.5x18 ET35 bak, og 8.5x18" ET35 frem..Kunne nok lett kjørt med 9.5x18 frem også. Bilde nr 2 er den sluppet ganske langt ned..

33_1936251095.jpg

33_-1205087336.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

18" er uaktuelt..

 

men hvordan blir høyden med 19" kontra 20" under?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kommer helt an på dekkdimensjonen.

195/65-15 har en høyde på 635 mm.

225/30-20 har en høyde på 643 mm.

235/30-20 har en høyde på 649 mm.

235/35-19 har en høyde på 647 mm.

265/30-19 har en høyde på 642 mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo det er greit, men tenker på felgkanten blir vel nærmere buen med 20" kontra 19" og da høyere under?

 

eller tenker ejg helt feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo det er greit, men tenker på felgkanten blir vel nærmere buen med 20" kontra 19" og da høyere under?

 

eller tenker ejg helt feil?

 

20 toms hjulet er like stort som 19 toms hjulet hvis man velger 30 profil på 20 og 35 profil på 19, dvs klaringen under bilen blir den samme.

 

Jeg ville valgt 20 tom på Passat 3BG hvis man først har justerbart og skal senke endel. Man får bittelitt mindre komfort (nesten ikke merkbart da jeg mener senkesettet bestemmer dette) samt at man må besinne seg litt mer på felg- og dekkbredde i 20 fordi felgkanten ligger nærmere skjermen og strekt dekk hjelper da mindre mot subbing. På 3BG ville jeg f.eks sagt at du kan bruke 9x19 ET35 med 225/35 foran, mens 9x20 ET35 med 225/30 kan begynne å subbe litt.

 

Her er noen gamle bilder til vurdering. 2 bilder med 20 tom med 225/30 og siste med 19 tom med 235/35.

xPassatmedAEZUltra2.jpg

P3210001.jpg

passat_RKO2_uskilt.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk Runar! Håpet du skulle dukke opp :)

Men hvordan var kjørehøyden på bilen du hadde? Ubrukelig som en daily driver(slår nedi osv) eller fungerte det bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk Runar! Håpet du skulle dukke opp :)

Men hvordan var kjørehøyden på bilen du hadde? Ubrukelig som en daily driver(slår nedi osv) eller fungerte det bra?

 

Målte aldri eksakt, men tror den var senket ca 70mm ift en orig.bil med full høyde. Det er klart man må velge hvor man kjører med omhu og følge med på veien foran deg, men den slo ikke under på vanlig vei selv om det var sporete etc, så den var i hvertfall fullt kjørbar på asfaltvei, men uegnet på skogsvei. Men man kan jo fint nøye seg med 50-60mm senk og likevel ha et godt utseende på bilen med 20 tom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 20" ligger veldig fint i buen. slår nesten aldri nedi eller noe. jeg kjører vanlig over alt jeg. jeg har senket slik at lillefinger kanskje går mellom bue og dekk ved sving.. funker fett : )

 

anggående felger. er jeg enig. Sært. derfor jeg solgte mine LM rep, og kjøpte MRR HR3 : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drar opp denne igjen jeg.. men nå med litt endring :)

 

sitter å vurderer hva jeg skal ha på bilen til neste år..

 

Hatt 20" nå i høst, men tenkte å kjøre 19" til våren, kanskje 18"..

 

Men iom det er en daily driver(familiebil) så vet jeg ikke om 18" blir for lavt? mtp at jeg liker at dekket ligger halvveis opp i buen :)

 

Problemet er at "alle" felgene jeg har lyst på er 18"

Blir i tilfelle 8.5x18 forran og 10x18 bak.. Hva slags dekkdim er best i tilfelle da mtp at det er 4motion?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe :) blir desverre ikke luft på denne :(

 

Er bare en bruksbil jeg ikke skal koste noe særlig på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får noen tredelte 8,5/9,5x17 BBS RF med lavt innpress til helgen. Du får senke mer og teste de ;)

 

026.jpg

DSC_0006a-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17" blir altfor lite på 3BG om man skal senke så det ser pent ut også. 18" er et greit kompromiss, men hvis du er redd for at det blir for lavt ville jeg gått for 19". Er jo bare å kikke i TRÅDEN til den gamle 3BGen til Morten Øiamo, så ser du mange forskjellige størrelser og bredder:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 20" tsw kyalami på min 3b tidligere.

Kjørte da på 225/30-20

Gikk helt fin og kjøre på mht komfort og senk på en daily driver.

Men eg synes ikke at eg fikk den lav nok.

 

Byttet derfor til 9.5x17 og 8.5x17 3-delte Oz futura og senket endel mere.

Kjører på 205/40-17 og 215/40-17 dekk. ET er eg usikker på, men er under 15.'

Likte bedre stilen på bilen da, men er jo også ubrukelig lavt selv om eg bruker bilen hver dag.

Bærebroene subber nedi "over alt".

oz futura.jpg

tsw2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får noen tredelte 8,5/9,5x17 BBS RF med lavt innpress til helgen. Du får senke mer og teste de ;)

hehe :) 17" blir for smått synes jeg.. I hvertfall på en så stor bil..

 

 

17" blir altfor lite på 3BG om man skal senke så det ser pent ut også. 18" er et greit kompromiss, men hvis du er redd for at det blir for lavt ville jeg gått for 19". Er jo bare å kikke i TRÅDEN til den gamle 3BGen til Morten Øiamo, så ser du mange forskjellige størrelser og bredder:)

 

Sett i tråden hans ja :) Men vet du om den ble mye lavere med 18" kontra 20"? iom du har tatt de fleste bildene der :)

 

Hadde 20" tsw kyalami på min 3b tidligere.

Kjørte da på 225/30-20

Gikk helt fin og kjøre på mht komfort og senk på en daily driver.

Men eg synes ikke at eg fikk den lav nok.

 

Byttet derfor til 9.5x17 og 8.5x17 3-delte Oz futura og senket endel mere.

Kjører på 205/40-17 og 215/40-17 dekk. ET er eg usikker på, men er under 15.'

Likte bedre stilen på bilen da, men er jo også ubrukelig lavt selv om eg bruker bilen hver dag.

Bærebroene subber nedi "over alt".

 

Hadde den relativt lav med 20".. 30cm fra senter av felg til skjermen..

men 17" har fort tendens til å bli ubruklig lavt ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den største merkbare forskjellen på å være brukbar og til ubrukendes, det var fra 18" og til 17" - den ene tommen som manglet merket man godt da. Bærebruer tok nedi over alt og skvettlappene subbet nedi hele tiden, pluss at bilen generelt var lav under hele. Fra 20" til 18" var det ikke så stor forskjell, men selvfølgelig merkbart, dog ikke så mye at bilen ble overdrevent mye verre å kjøre mtp plassering i vegbane osv.

 

205/40-18 og 225/35-18 er ihvertfall en kombo du fint kan bruke på 4-Motion, skulle jeg tro. 1% forskjell på de to dimensjonene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/40 blir nok litt smått desverre..(og da fort for å bli ubrukelig lavt) tenkte 215/40 forran og 225/40 bak evt.. 1,3% forskjell og 4mm høydeforskjell.. vet ikke om det funker på 4Motion jeg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nope Yoda :D

 

Som sagt så blir det breie 18" eller 19".. dvs enten concave eller kantfelger(2/3 delte)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.