#1 Skrevet Juli 27, 2010 (endret) Hei. Opplever at bilen vibrerer i fronten når jeg gir gass, dette kom etter at jeg hadde av fjærbeinet og plukket av hjelpefjærene på senkesettet. Rister ikke når jeg bremser eller triller, men når bilen har litt belasting så vibrerer det periodevis opp i fart. Kan det være mangelen på hjelpefjæren som gjør dette? Blir vel å hive på igjen hjelpefjæren for å sjekke om det kan være det. Så den hadde subbet såvidt i drivakselen, men hevet den 1,5cm uten at vibreringen ga seg. Har tatt hjulstillingskontroll. Tips`?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 27, 2010 ''noen slitne foringer? JEg hadde samme greia på Caddyn'n. Det ble borte etter jeg bytta foringer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 27, 2010 Nettop byttet 1 foring, de sa ikke noe på eu'en om flere( 1 uke siden), synst det er litt rart at det kom samtidig som jeg tok av hjelpefjæra, men kan kansje ha ødlagt noen foringer når jeg bikka ut fjærbeinet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 27, 2010 KAn hende, vet ikke. Jeg hadde min på eu og bytta ene bærearmen fordi den var dårlig.. Ble bedre etter det. Så bytta jeg ALLE foringene til poly nå i våres, og det blei borte.. Det som er der nå er pga dårlig balanserte hjul. Du har jo nye hjul og jobber vel med det så regner ikke med det er problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 27, 2010 KAn hende, vet ikke. Jeg hadde min på eu og bytta ene bærearmen fordi den var dårlig.. Ble bedre etter det. Så bytta jeg ALLE foringene til poly nå i våres, og det blei borte.. Det som er der nå er pga dårlig balanserte hjul. Du har jo nye hjul og jobber vel med det så regner ikke med det er problemet Hehe. Kom på nå at jeg byttet om hjulene fremme og bak, så skal sjekke at det ikke har falt av noen lodd Men den typen vibrering som dette er har jeg ikke oplevd før om det skulle være balanseringen. Håper nesten det ikke er det som er problemet: dum : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 28, 2010 På min golf 4 tdi byttet jeg indre drivknute etter samme problemet som du har og da ble vibreringen bort.. gassen i bunn for å kjøre forbi for eksempel så vibrerte det.. få en mekaniker på møller til å prøvekjøre biloen din,det gjorde jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 28, 2010 Takker for tips! mulig jeg har hørt noe knepping ved full sving av og til, skal få sjekket det opp på et verksted tenker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 28, 2010 Har byttet indre og ytre drivledd/knute og bilen er i topp form igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...