#1 Skrevet Juli 28, 2010 Hei! Har en S4 2000 mod. som drar dårlig.. Det føles ut som "alt er med" opp til 3500rpm, men så dabber den av og det virker som turbotrykket blir borte. Kommer også en vibrasjon i bilen rundt 2000rpm. merkes bare når bilen står stille og "ruser". Bilen har vært sånn en stund. Har ikke mere penger å bruke på denne bilen. Har lest litt rundt på nettet og bestillte noen deler. Har byttet de i dag (begge ventilene og en gummi del) og la merke til, mye?, olje nede i slangen som går opp i avlastventilen? om det er det det heter Ser også ut som det har vært en del oljesøl rundom der.. les. motor er skitten. Skal det være så mye olje i disse røra? Se bilder under. Noen tips på hva det kan være? har vært hos flere som ikke har funnet det ut,, inkl, Møller bil Jessheim. (De sa bare..vi må ta ut motoren.. det koster 25k) Bare for å informere.. jeg har null - 0 - peiling på dette. Regner med at det er turbohavari på gang.. Om det er noen snille sjeler der ute som har peiling og som kunne kikke på den så er jeg evig takknemlig. Bilen er også til salgs. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23400540 På forhånd takk! -Magnus G 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 28, 2010 er ikke uvanlig med olje på trykksiden av turbon da olje åndinga fra motoren går tilbake dit. om du har for mye olje er litt vanskelig og si. det kan jo også komme olje der om turbon(e) er defekte. jeg ville trykktesta trykksiden for og se etter lekasje og kjørt vag com for feilkoder. om du ikke finne noe der ville jeg sjekket hva slags turbotrykk du har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...