#1 Skrevet Juli 28, 2010 Da var tida inne for å fikse ac'n på rs2'n. Kjøpte bilen i vinter og ac har ikke virket så lenge jeg har hatt den. Kompresseoren starter, men stopper igjen med en gang, for så å starte igjen. I fyllenippelen på røret v. registeret står det gass. Det gjør det også i nippelen på kompressor. Jeg trodde kanskje kompressoren kutter igjen pga. for lite gass, men ser ikke sånn ut da jeg har prøvd å fylle i den nippelen ved registeret, uten at jeg får på noe mer. Har fylleutstyr og gass selv, men har bare kobling som passer på registeret, ikke på kompressoren. Finnes det andre steder å kople seg på for å fylle? første gangen jeg ser ett system med 2 forskjellige typer fyllenippler? Noen andre typiske feil som gjøre at den stopper og starter sånn? Har også prøvd å tvangskjøre kompressor, men kjøler ikke da heller, så det er vel mulig den er kaputt? Martin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 28, 2010 ser ut som du har kjøpt gamlebilen min og har du det må du fylle ny gass i nippelen som sitter ved ac registeret. den virket når jeg hadde den men så røyk høytryks bryteren og når jeg byttet den mistet jeg litt gass og den blei som du forklarer at den går og stopper litt om værandre. klutsjen på ac kompresoren er "ny"for ca 2 år siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 28, 2010 stemmer nok det har prøvd å fylle gass i dag uten hell, men skal kikke litt mer på det. synes det er rart at den ikke blåser kaldt når jeg tvangskjører pumpa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 28, 2010 ikke vist det ikke er nok gass. må være riktig mengde men husker ikke akurat hvor mye det var. mener det var 650-850gram ett sted 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 28, 2010 vært ute å sjekka litt mer nå. Får ikke fylt mer gass hverken når ac går eller står. Hvis jeg kobler ut den ene bryteren på røret v registeret, så kutter ac helt. symbolet forsvinner i display og den prøver ikke å starte. Hvis jeg kobler sammen ledningene på den andre føleren, begynner vifta å gå på tornado-hastighet, men ac går fortsatt å skrur seg av/på. Da mener jeg begge disse bryterne er i orden? Mulig jeg må ha utstyr med høyere trykk for ¨å få fylt resten? Har aldri fylt på audi før.. Trykket er 5,5 bar btw.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 28, 2010 jeg byttet begge di bryterne der plus den oppe i dasjbordet inne i bilen. vilken feilkode får du opp i displayet på kliman når du går inn på feilkodene da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 28, 2010 jeg byttet begge di bryterne der plus den oppe i dasjbordet inne i bilen. vilken feilkode får du opp i displayet på kliman når du går inn på feilkodene da? Hvordan gjør jeg det da? hadde tenkt meg ut med pc'n nå, men må lade først.. Kan jeg bare sjekke det i disp? Har vært inne på channel #29 som skal være turtall på komp, men den viser ingen ting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 28, 2010 må inn på kanal 52 el 53 og se der gå inn på nordicaudi.se og se på faq der og under øvrig og under obd koder ny klima og nederst der står kode 52 53 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 28, 2010 Ser ut til at du hadde rett gitt: e2 För lågt tryck i kylsystemet Prøve mer å fylle i morra. eller sende den på "ac-service" Takk for god hjelp frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 28, 2010 bare hyggelig det:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 28, 2010 må inn på kanal 52 el 53 og se der gå inn på nordicaudi.se og se på faq der og under øvrig og under obd koder ny klima og nederst der står kode 52 53 Gjelder dette også klima på a4 b5? :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 28, 2010 før 2000 mod er det vel.ser du har di "gamle"lyktene og da har du denne kliman ja har du denne er det det samme men ikke på den hakket nyere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 28, 2010 har nesten den samme, bare at knappene under skjermen er likkens som de på siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 28, 2010 da skal det være det samme ja. er det på en kompis sin 1998 mod værtfall. vilken mod har du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 28, 2010 har 98 modell... har lest ut feil på kanal 53, vista 011 når kompressoren var på å 010 når den var av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 30, 2010 Har nå fått fylt 350 g. men fortsatt er trykket for lavt. begynner å mistenke lavtrykkbryteren.. Noen som kan gi meg ett hint om hvor den sittert? Inne i cupèn bak torpedo? mener å ha lest noe sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 30, 2010 den er bytta for ca 3år siden. sitter på passasjersiden oppunder bak ved hanskerommet. er ikke sikker på om du klarer det riktig med det utstyret du har. når en kompis fylte på for meg måtte anlegget først tømmes og vakumeres så fylles på med akkurat riktig mengde igjen og mener det var 650 el 750g 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 31, 2010 nå har jeg klart å etterfylle 400 g (!) Da fungerer ac perfekt men bare på tomgang.. Regner med den kutter når den får litt turtall fordi trykket er akkuratt litt for lite? Der jeg fyller nå er vel høytrykkssida, og det er vel derfor jeg ikke klarer å fylle nok? Får bare fylt da bilen har stått lenge, f.eks over natta. Bilen skal på verksted på onsdag neste uke, så nå gidder jeg ikke kødde mer med det selv. Har fylt 100 g gass hver morra i 4 dager for å komme så langt. hehe. legger v ett dårlig bilde av utstyret jeg har brukt.. Regner med det hadde gått som smurt med annet utstyr/høyere trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 31, 2010 vet ikke vilket trykk man fyller med men det sitter en kompressor på det aparatet til kompisen min som jobber på citroen bruker. er nok lavtryksbryteren som slår inn ja så den virker nok da og det er nok apparatet du bruker som ikke egner seg til dette bruket:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 31, 2010 Skal det ikke vakumeres når en fyller gass? luft er jo oxo en gass. Vakumering er lik tomt for luft så inn med gass. Da får du kun gass i systemet, og ikke luft som bygger trykk slik at du ikke får på nok gass Hvor mye trykk holder tanken du fyller fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 31, 2010 trykket er 5,5bar som det står i et tidligere innlegg her. riktig som du sier at det skal vakumeres som det også står i en tidligere tråd her:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 31, 2010 Skal vakumeres før gassen fylles på ja.. er en fordel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 1, 2010 hvorfor vakumere når man ikke har tappet gass? da må man jo først tappe all gassen også. Er jo bare tull det sålenge det har stått gass i systemet hele tida.. Vakumerer jo bare for å få ut fuktighet og luft når det har vært helt tomt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 1, 2010 Skal det ikke vakumeres når en fyller gass? luft er jo oxo en gass. Vakumering er lik tomt for luft så inn med gass. Da får du kun gass i systemet, og ikke luft som bygger trykk slik at du ikke får på nok gass Hvor mye trykk holder tanken du fyller fra? rett under 5 bar, så det er derfor jeg sliter med å fylle på høytrykksida. og har ikke rett kobling til lavtrykken. Er jo ikke luft i systemet, hvor skulle den komme fra? da hadde jo gassen lekki ut først Å vakumere ett anlegg uten luft blir jo litt smør på flesk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 1, 2010 hvordan vet du hvor mye gass du har på der i gram når du ikke vakumerer den før du starter. er ganske viktig at gramma stemmer rimeli nøye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...