forskjellige typer ventofangere??

Anbefalte innlegg

er alle ventofangere like eller er det forskjeller på dem?har akkurat fått kloa i 1stk ventoleppe,og skal skifte til ventofanger på golfen for å få på leppa.er det slik at støtfangerjernet må skiftes også eller går fangerne rett over?skal på en 97 modell golf,er det slik at det er 92-93modellene som passer med den leppa,og de nyere har lik fanger som golfen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet dette?er snart tid for å skaffe fanger nå,da leppa er like rundt hjørnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ringte den lokale "møller" forhandleren i dag og sjekka opp dette,de mente det var samme delenummer på alle frontfangere til vento,men at det stod innført 92-94 modell under,samt valgfritt med eller uten spylerdyser,men han sa de kosta 3900,- stk,kan da umulig stemme??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

92/93 fanger fra vento er vel lik som på golfen. Men fra 94 og oppover er vento fangeren litt annerledes.

 

Så da spørs det kanskje litt på hvilken årsmoddel leppa stammer fra da?

 

Golf har samme fanger hel veien. Jeg har satt på 96 mod golf fanger på min vento, for å få på vr6 leppa.

Passer rett over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm,det er ikke motsatt?for på 92-94 modeller finner en jo den leppa som er mellomting mellom gl og vr6,og den passer jo ikke på golf igjent?på alle nettsider jeg har sjekka så dukker det kunn opp fangere med årsmodell 92-98

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder og en knapp på at det er motsatt. Selve fangerne går om hverandre på bilen. Men leppa til den ene typen fanger passer ikke på den andre utførelsen.

 

Det er årgangene 92-93 som har den fine leppa som er en mellomting av VR6 og Golf sin. Vento VR6 av disse årgangene har også sin egen VR6-leppe som bare passer på denne typen frontfanger. Utseendemessig lik den Golf har, men har ulik "schwung" på hjørnet og lengde på sidene. Selv erfart "the hard way" da jeg i sin tid skulle oppgradere mor sin 97 Vento (med den originalt ekstremt overbitte leppa som man må kunne si er særdeles hytteveivennlig).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder og en knapp på at det er motsatt. Selve fangerne går om hverandre på bilen. Men leppa til den ene typen fanger passer ikke på den andre utførelsen.

 

Det er årgangene 92-93 som har den fine leppa som er en mellomting av VR6 og Golf sin. Vento VR6 av disse årgangene har også sin egen VR6-leppe som bare passer på denne typen frontfanger. Utseendemessig lik den Golf har, men har ulik "schwung" på hjørnet og lengde på sidene. Selv erfart "the hard way" da jeg i sin tid skulle oppgradere mor sin 97 Vento (med den originalt ekstremt overbitte leppa som man må kunne si er særdeles hytteveivennlig).

 

ja må si jeg holder en knap på denne jeg også,ikke lett å finne brukte 92-93 modell fangere uten spylerdyser virker det som,men får bare fortsette å lete,leppa får jeg kjøpt hos ecstuning ser det ut som,så da er iallefall den i boks:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det sies jo at golf vr6 leppa passer kun på 92/93 ventoer? : klø : Men ikke vet jeg.. Vr6 leppa passet ikke på min 95 mod vento fanger ihvertfall.

 

Kan få kjøpe min org 95 fanger hvis det hjelper deg noe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte vr6 leppe til Golf på min gamle (95 mod) Vento og med litt modding passa denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har en 97mod vento med den dype ventoleppa fra 92-93 og den passet rett på selv om eg fikk besjed på forhånd at den ikke ville passe på en 97mod: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jaggu begynne å lure på om alle fra 92-98 er like når det gjelder leppa:p siden det ikke virker som om golf leppa går på vento uansett årsmodell,og omvendt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det sies jo at golf vr6 leppa passer kun på 92/93 ventoer? : klø : Men ikke vet jeg.. Vr6 leppa passet ikke på min 95 mod vento fanger ihvertfall.

 

Kan få kjøpe min org 95 fanger hvis det hjelper deg noe...

 

altså golf vr6 leppe som ikke passa?hvor mye skal du ha for fangeren da?har du mulighet til å få sendt den rimelig så kan vi jo kansje få til noe,sende gjennom jobben med tollpost el noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf vr6 leppa jeg hadde passa ikke rett på, men som jeg skrev over så trengtes det bare litt modding til for å få den på. Så jeg vil nok tro at alle går om hverandre om man er villig til å gjøre litt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf vr6 leppa jeg hadde passa ikke rett på, men som jeg skrev over så trengtes det bare litt modding til for å få den på. Så jeg vil nok tro at alle går om hverandre om man er villig til å gjøre litt;)

 

jo,ser den,men uten at jeg er for sikker så tror jeg hjørnene på vento fangerne har en brattere bue på siden enn golf fangeren.pluss at den er lengre på sidene.vil tro leppa di ble litt for kort bak mot hjulbuene?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant fram ett gammelt bilde nå og klarer ikke å se at den er noe kortere nei. Legger ved ett bilde:)

Vento.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant fram ett gammelt bilde nå og klarer ikke å se at den er noe kortere nei. Legger ved ett bilde:)

 

hmm,ja se der ja: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir mer og mer forvirra av denne,fikk tak i en 95?ventoleppe,der passer ikke us-leppa,blir for kort i endene,men på min 97 golf passer den rett på bortsett fra at den ikke går heelt inn i sporene framme ved hjørnene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel forksjell på di første som kom og di siste ja,hvordan og hvorfor vet jeg ikke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke god å bli klok på,men mente 95-fanger,er ei us-leppe,men passer jo så og si som hånd i hanske så da har man ikke bruk for ventofanger plutselig:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.