#1 Skrevet Juli 28, 2010 Får ikke kald luft ut av bilen, så ac'en funker tydligvis ikke og har heller ikke gjort det på ca 2år, kansje mere.. kompressoren starter men av og til begynner drivreimen å hyler som fy, har også fått testet anlegget og det ser ut til å være tett + det er ny gass på det.. var på verkstede for en stund siden og de erklerte kompressoren for død.. men idag så leste jeg av feilkoder fra klima displayet.. fulgte denne: http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php Det som er at jeg har en litt nyere? type, har rundt 70 kanaler på min og ikke alle kanalene stemmer overens med det som står på nordicaudi så vidt jeg ser. Kanal 1 viser .0 Kanal 52 viser ingenting Kanal 53 viser 011 når kompressoren er på og 010 når den er av.. men står jo overhode ikke det på nordicaudi siden.. noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 28, 2010 reima hyler ,er det når kompressoren skal til og starte? sitter en clutsj på kompressoren som slår seg av og på etter om den skal gå eller ikke. er reima litt slakk vil den hyle vær gang den starter. kan også være lagra i kompresoren som er deffekte så den går trekt og reima vil da også hyle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 28, 2010 kompressoren kan ha vært i drift i 1time så kan den plutselig begynne å hyle.. har bare skjedd 3ganger mens jeg har hatt bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 28, 2010 virker den når kompresoren går da? at den begynner og hyle etter litt tid kan bare være at det er litt mye el lite kjølemedie så den stopper litt og når den starter igjen hyler det for reima er for slakk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 28, 2010 blir ikke kaldt når kompressoren snurrer rundt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 28, 2010 er ikke bare clutsjen som snurrer og ikke akselen på kompresoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 28, 2010 er ikke bare clutsjen som snurrer og ikke akselen på kompresoren? kompressoren snurrer rundt, ser at den ytterste flate delen snurrer også rundt, den står i ro når ACen er skrudd av.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 28, 2010 kan jo tyde på kompresoren da ja men har du kjent på rørene om dem blir kalde så det ikke er et spjeld som ikke er som det skal? vist rørene til registeret ikke blir kaldt er det jo enten kompresoren eller noe med gassen som er fylt der. er jo riktig mengde så lenge kompresoren går så da tyder det på kompressoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 28, 2010 Hvilken rør skal jeg kjenne på? de to rørene som ventilene er på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 28, 2010 ventiler? di rørene som går inn og ut på kompresoren. har du lakt merke til om du får en vanndamm på bakken under bilen på varme dager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 28, 2010 ventiler? di rørene som går inn og ut på kompresoren. har du lakt merke til om du får en vanndamm på bakken under bilen på varme dager? går to rør atmed kupefilteret, med to ventiler på, for påfylling av gass.. når jeg var på verkstede la jeg merke til at det lå vann under bilen, men vet ikke om det kom i fra AC'en.. må se etter en dag det ikke regner... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 28, 2010 stemmer det at dem går forbi der ja så kan kjenne der også. kommer det vann har du værtfall kjøling men er ikke sikkert den kommer inn i bilen om ett spjell er deffekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 28, 2010 stemmer det at dem går forbi der ja så kan kjenne der også. kommer det vann har du værtfall kjøling men er ikke sikkert den kommer inn i bilen om ett spjell er deffekt hvor mange spjell er det og hvor sitter dem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...