Hjelp til feilsøking av abs og div andre spørsmål. A4 b5 1.8tq

Anbefalte innlegg

Hei.

1)kjøpte meg en 1999 A4 b5 1.8tq tiptronic i går, men er en feil med den.

ABS lampa lyser konstant og BRAKE lampa blinker. bremsen fungere akkurat som de skal ellers. når jeg setter på brekket lyser BRAKE lampa konstant, men sånn skal det vel være?

Er vel kansje vanskelig å si hva som kan være feil uten vac com, men er det noen i østfold område som er villig til å hjelpe meg for en liten slant? :)

2) Har en skranglelyd rundt turbo, usikker på hva det er, men kan det være vnt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, dette forumet er gull verdt :)

men hvor sitter diagnose kontakten i bilen? trodde vanligvis den satt vedsiden av askebegeret bak, men der er det ingen ting på bilen min.

Us bil ja. Litt tungvindt med miles over alt, men får se hva jeg gjør med det Ellers så liker jeg bilen veldig godt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump spørsmål 2 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig den sitter "over knea" når du kjører :P altså på førerside ett stykke under rattet på en måte. Sånn som på passat 3bg bla.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) det stemte, så nå trenger jeg bare noen med vagcom...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

99.9% sikker på du har feil på ABS hjernen, men det finner du fort ut med vag-com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte det jeg og, men hadde vert greit å få sjekke etter andre feil. bilen er litt dau, men er kjørt av en 70 år gammel mann før meg, så kan hende det bare er det..

Noen som har svar på hva skrangle lydene rundt turbo kan være? Kan være litt blanding mellom skrangling og klirring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte det jeg og, men hadde vert greit å få sjekke etter andre feil. bilen er litt dau, men er kjørt av en 70 år gammel mann før meg, så kan hende det bare er det..

Noen som har svar på hva skrangle lydene rundt turbo kan være? Kan være litt blanding mellom skrangling og klirring.

Det er nok slark i wastegate lokket ditt som lager den lyden, må bytte turbo for å fikse det.

Kan være derfor den er litt dau også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, ikke bra :(

ikke mulig å bytte bare wastgaten på noe vis?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke om det er wastegate lokket da det er en del av turboen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, surt det har ikke jeg råd til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har VAGCOM og kan sikkert hjelpe deg en dag..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bare å sjekke om du har noe slakk i wastegate stanga det. skader ikke sjekke det ut nei

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ute å sjekka nå, litt vanskelig å komme til, men virka som det var litt slakk der 3-4mm og samme klirre lyden kom når jeg dytta bortti staget, så er vel verdt ett forsøk å stramme den. men kommer jeg til uten å ta ut turboen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å stramme de mm det, er litt bedre plass om du tar den unnenfra, skal gå uten å ta ut turboen ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takk for hjelpen :) har tilgang på bukk så det skal ikke bli noe problem. får satse på at det ordner seg da.

En annen ting, bilen er importert og skal på visning neste torsdag før jeg kan betale engangsavgift. vet dere om de bare sjekker rammenr?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.