Golf II GTI 16V hvem, hva og hvor?

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å selge Corradoen nå, og har fått ett "tilbud" om innbytte i en -86 Golf II GTI 16V.

 

Hva er det mann må følge med på disse bilene? Toppen sliten etter mange mil på veien, mye ventiler som skal vare i de motorene. Er det innsprøyting, eller god (?) gammel forgassermotor?

 

 

Hva kan gjøres av trim med disse bilene, uten at det koster skjorta?

 

Alt som mann trenger å vite om disse bilene, vil jeg gjerne vite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel begynne med det jeg vet. Den har innsprut, mekanisk, kalles for k-jet.

 

Typiske feil: Lekker olje fra fordeler, ventilløfterene tikker, bremse caliperene bak ruster fast\ henger seg opp, brekke blir dårlig. Blir jo kjørt ganske hardt disse bilene, så drivledd\kasse må sjekkes. Også er det vel stort sett rust overalt, men kommer jo anpå hvor flink eierene har vært. Vannlekkasjer inn til bilen, sjekk plast bak dører, dreneringsplasten i motorrommet og takluke hvis den har det. Også er det greit at regreima har vært bytta når den skal, ryker den kan det bli dyrt med masse bøyde ventiler+++.

 

Også masse mer som jeg ikke kommer på nå.

 

Trim koster skjorta uansett, men luftfilterboksen kan du gi en omgang med drillen så får den litt mer luft\puster lettere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Trim koster skjorta uansett, men luftfilterboksen kan du gi en omgang med drillen så får den litt mer luft\puster lettere.

 

Tja.. Eneste dette gir er mer lyd. Min 16v gikk ikke noe bedre av den grunn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder på å selge Corradoen nå, og har fått ett "tilbud" om innbytte i en -86 Golf II GTI 16V.

 

Hva er det mann må følge med på disse bilene? Toppen sliten etter mange mil på veien, mye ventiler som skal vare i de motorene. Er det innsprøyting, eller god (?) gammel forgassermotor?

 

 

Hva kan gjøres av trim med disse bilene, uten at det koster skjorta?

 

Alt som mann trenger å vite om disse bilene, vil jeg gjerne vite.

 

Da er du med på å bygge 16vT her nede da :) klarer det fint for det mellomlegget du får imellom :)

 

Uansett så er ikke klassisk trim så dyrt... porte toppen og høvle av den en millimeter sammen med ett 50mm innsug og litt grenrør og sånt, så skal den gå opp imot det en original g60 gjør iallefall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er du med på å bygge 16vT her nede da :) klarer det fint for det mellomlegget du får imellom :)

 

Uansett så er ikke klassisk trim så dyrt... porte toppen og høvle av den en millimeter sammen med ett 50mm innsug og litt grenrør og sånt, så skal den gå opp imot det en original g60 gjør iallefall :)

 

Akkurat sånn min var.. :)

 

Gikk VELDIG bra....... Hadde Supersprint Grenrør og full pakke bakover..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er stats på bilen som jeg har "fått" tilbud om å overta med mellomlegg:

 

Bilen har gått ca 276000 km

Ny frontrute i vår.

Ikke lenge siden det er skiftet reg-reim.

Meget lettstartet. Stort sett første drag på starter'n.

17" sommer og alu på vinter. husker ikke dim på vinterdekk.

Tight og fin girkasse.

Skal skifte ventiltettinger nå, bruker litt olje, men ikke mye.

Eu-ok i høsten 2004.

 

 

Bilen står jo ved Tr.heim, så det kan jo holde hardt å få sjekket den før en overtagelse. Kommer nok til å trenge litt lokal hjelp fra Tr.heim gruppa for dette. Vi snakker ikke massiv trim, skulle jeg ha mest mulig motor, hadde Corra vært det jeg ville beholde. Jeg må ha en rimeligere bil, pga leilighetskjøp. 1.5 mill er mye peng å sitte med alene, så jeg må realisere litt penger. Derfor jeg vil ha biligere bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.