#1 Skrevet Juli 29, 2010 Monterte nylig Eibach senkesett og nye Sachs gassdempere på 100en min. I tillegg byttet jeg fjærbeinslagrene. Bilen er knall å kjøre, og ingenting virker galt bortsett fra at når jeg svinger så har jeg en skikkelig knirkelyd på høyresida forran. Det ser ut til at gummien som fjæra støtter seg mot i øverkant "hopper rundt" når jeg svinger, og dermed får jeg denne lyden. Skal ikke denne gummien ligge fast mot fjæra, og så er det det nedre fjærbeinslagret som skal sørge for at dette går rundt? Hevet bilen på en firearmet løftebukk for å sjekke litt, og fjærene sitter ikke mye fast når bilen henger med hjulene i lufta..Jeg kan ta tak i fjærene å spinne dem rundt som jeg selv vil..Skal det være slik?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 3, 2010 Bump Ingen som har noen tips..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 3, 2010 fjørene skal jo settes i en bestemt posisjon på fjærbeinslageret, sikkert derfor du får denne knirkingen. Fjørene skal jo "vris" inn i fjørbeinslageret for å sitte fast =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 3, 2010 Hadde samme problem på B5en min, løste det ved å demontere dritten igjen å bruke litt olje oppi fjerbenslageret å sørge for at alt er riktig montert, har ikke hørt en lyd siden den gang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 4, 2010 Hadde samme problem på B5en min, løste det ved å demontere dritten igjen å bruke litt olje oppi fjerbenslageret å sørge for at alt er riktig montert, har ikke hørt en lyd siden den gang.. Frykter nok jeg må det samme her..Mulig det nedre fjærbeinslagret har flytta på seg mens jeg spente av fjærene..Bare å gå på med friskt mot og demontere igjen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...