motor blir litt varm syns jeg

Anbefalte innlegg

hei har en golf 2 gti 16v.. når jeg kjører fint ligger den på 90 grdaer ca.. men ved litt på drag og tyomgang.. går den opp mot 100 osv... vifte går... noen som har peil... kan det være termostat.. den er også ny.. men om det kan være feil eller noe???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noen forslag???: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være termostat, hadde samme problem på min B5 og var den NYE termostaten som ikke funket, byttet til den gamle igjen og alt var ok..

kan også være vannpumpen som sliter litt eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke så unormalt at de kryper opp mot 100 ved belastning? Selv om målern i dæsjn min viser 90 så ser jeg med vag-com at den ofte er opp mot 96 grader og faller ned til 90 om og om igjen, men jeg vet ikke hvordan det er med eldre biler...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja men den var ike sånn før.. har oså byttet vannpumpe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være viftetermostatføleren som sitter på radiatoren. Denne som bestemmer når vifta slår inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet den i dag.. og føleren på tanken.. men blir litt varm forde.. mem koker ikke

kan det være termostaten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo prøve å bytte termostaten først.. men det er nesten så jeg skulle holde en knapp på at du har blåst toppakninga di.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er rart jeg ikke mister vann eller noe sånn.. koker heller ikke.. byttet termostat og toppakning får en mnd siden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.