#1 Skrevet Juli 30, 2010 Har en A6 4B 1999 model. Noen som vet om tankmåleren kan rekalibreres på denne? Når jeg har fylt HELT full tank, så ligger pilene mellom nest øverste strek og øverste strek. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 30, 2010 har det samme på min, må nok bare belage meg på å skifte den. Ingen kalibrering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 30, 2010 (endret) har det samme på min, må nok bare belage meg på å skifte den.Ingen kalibrering. Prøv tilpassingskanal 30 på instrument 17 Grunnverdien er 128 den kan endres i trin på 1 Ohm, min./maks. verdiene er 120 og 136. Fyll full tank og juster til nål er på max:) På 02-> mod så er det kanal 33.. og henholdsvis 128 som grunnverdi og 112 0g 144 som min/maks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 31, 2010 (endret) Prøv tilpassingskanal 30 på instrument 17 Grunnverdien er 128 den kan endres i trin på 1 Ohm, min./maks. verdiene er 120 og 136. Fyll full tank og juster til nål er på max:) På 02-> mod så er det kanal 33.. og henholdsvis 128 som grunnverdi og 112 0g 144 som min/maks Har ikke fått Vag-com'n enda, så var litt usikker på denne. Får man justert nåla via vag-com'n eller må man ha et fysisk inngrep på bilen for å gjøre dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 31, 2010 via vagcom:) bare å øke verdien gradvis inntill nåla står på maks, når tanken er full:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 1, 2010 Takker:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 1, 2010 Bare hyggelig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 4, 2011 No har jeg endelig fått skikkelig vag-com og har fått prøvet meg på den fremgangsmåten. Fylte tanken helt og koblet meg til. Justerte opp fra grunnverdi 128 til 136, men nåla økte minimalt. flyttet kanskje en millimeter. (Nåla står enda mellom kvart og full tank) Kjørte test på alle analoge visere og tankmåleren gikk på fullt. Gikk inn å så på de digitale verdiene, og den viste 59liter (Gikk ca. en liter fra bensinstasjonen og hjem) Skjønner ikke helt hva som kan være problemet nå. Noen som har en ide? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...