Bra og holdbar gummifornyer som ikke "ødelegger" lakk? Før og etter bilder taes imot

Anbefalte innlegg

Vel, nå om dagen bruker jeg Owatrol Polytrol, men med denne er det temmelig viktig at man maskerer så man ikke får den på lakken. Får man den på lakken, blir det stygge flekker som ikke går bort før man polerer igjen.

Noen tips til en holdbar og "lakkvennlig" gummifornyer som man ikke trenger å maskere alt som er for å ha på, og som er lett å tørke av dersom man får den på lakk? Helst like holdbar som Polytrolen, bare at man ikke trenger å maskere hele bilen enda en gang etter at man har polert den. Blir fort lei maskering:p

Mads Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holdbar, sånn at den holder mer enn 3-4 vask med tilhørende tørk om gangen? Matt finish, og ikke "glossy"? Fint om den holder i et par måneder om gangen, igrunn:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne: http://www.blankbil.no/ds_product_info.php?products_id=87

Bra holdbarhet, og matt finish på gummi. Litt mer glossy på hardplast, men passer du på å buffe godt over med MF en stund etter påføring får du det noe mattere. Får du denne på lakken er det bare å tørke av, ingen flekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør ikke komme i kontakt med lakk, så masker gjerne rundt det som skal behandles.

Men går greit allikevel, Knut Arne? Ser også at den Christian linker til blir brukt i lag med Black Wow (hørt mye godt om denne før, forresten) for enklere påføring - vil det si at den BW er "vanskelig/vond" å påføre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt lite stalltips, Turtle ICE!

Turtle er bannlyst i mitt sortiment, bortsett fra denne saken. Genial da den gir bra look på plast og den er jo beregnet for lakk så det gjør ikke så mye om du kommer litt borti :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hver dag man ser Turtle bli anbefalt til noe når det kommer til bilpleie, men denne skal jeg teste ut først ettersom den er å få kjøpt i butikk;)

Og denne blir ikke grå på plasten etter ei stund sånn som andre vokser blir, samt at den fresher opp grå plast til å bli svart og holde seg svart en stund?

Denne du mener, altså?:

t2_TurtleWax.jpg

Høres skummelt ut, men får vel gi den et forsøk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg gjerne ut før og etter bilder også, for de av dere som måtte ha det. Lite er mer moro enn å se gammel, grå plast bli svart igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker black wow på mine biler, beste jeg har prøvd til lister osv. Holder mange vask!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men går greit allikevel, Knut Arne? Ser også at den Christian linker til blir brukt i lag med Black Wow (hørt mye godt om denne før, forresten) for enklere påføring - vil det si at den BW er "vanskelig/vond" å påføre?

Sitatet over er vel for folk flest, og ikke oss nerder. :) Ser for meg at fatter og Black Wow ville ført til utrolig mye gris. :D

Trikset er å bruke en påføringspad, og påføre bare en liten ert om gangen på pad'en. Det holder til MYE plast. Da blir det heller ikke rot. Men OM du skulle få litt på lakken, er det bare å tørke den av.

Jeg vet ikke om noen som bruker Black Wow sammen med den CG flaska, men vet om mange som bruker en av de. :)

Her er noen 50/50 av Black Wow iaffal:

PA020016.jpg

IMAG0012.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holdbar, sånn at den holder mer enn 3-4 vask med tilhørende tørk om gangen? Matt finish, og ikke "glossy"? Fint om den holder i et par måneder om gangen, igrunn:)

tja, kommer vel litt ann på såpeblandinger osv, men min erfaring med denne og Black WOW er at holdbarheten er litt "bob bob" Men andre vil sikkert mene noe annet :) Begge disse er mye brukt på DCN og får gode tilbakemeldinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med hårføner/varmepistol da? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker, men tar lengre tid og mye lettere å få skjolder. Skulle du være uheldig å vente litt for lenge vil du også få plastbobler og det ser IKKE bra ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knut Arne nevner de negative tingene med det over her, og kan også legge til i listen at etter mange "behandlinger" så blir det mindre og mindre struktur i plasten, da denne gradvis smelter bort.

tja, kommer vel litt ann på såpeblandinger osv, men min erfaring med denne og Black WOW er at holdbarheten er litt "bob bob" Men andre vil sikkert mene noe annet :) Begge disse er mye brukt på DCN og får gode tilbakemeldinger.

Får prøve ut litt forskjellig av det som blir foreslått her i fremtiden, så får man tro at man finner en god erstatter til Polytrolen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nevne at black wow fungerer best til sort plast, til sort gummi slik som det er bilde av over synes jeg swisswax seal feed er bedre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

polytrol funker bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Passat 3B med 30kg plast på! Jeg bruker "Black Again" på lister og div. Denne gir suveren look. Men jeg synes den smitter lett av ved f.eks kjøring i regnvær hvis den ikke har fått tørke skikkelig. Ellers så har du jo "Meguiar's Gold Class Trim Detailer".

Et annet triks er at en etter behandling på listene går over med "PINNACLE LIQUID SOUVERAN WAX". Den hjelper på holdbarheten og skal vist ikke lage flekker.

Ellers kan en jo alltids lakkere alle plastdetaljer i matt sort =P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym sin Vinyl and rubber care funker fjell! holder mange mange vasker og blir ikke BLANK når du har den på. blir som plasten er orginalt.!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nylig testet noe så enkelt som silikonspray....ikke verdens beste holdbarhet, men lynfort å spraye på og blir bra resultat. Også på dekk..behøver ikke tørkes av osv. + gjør ikke no å få på lakken. Bare tørker bilen etterpå uten at det smøres utover eller blir no klin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.