#1 Skrevet Juli 30, 2010 Har et spørsmål, har en B6 1.9 Tdi! syns bilen drar litt dårlig i å med at den er chippa! akkurat som den dævver ut litt når jeg kommer på turtall. kan luftmassemåleren være buggen? eller er det noe som enten funker eller ikke? eventuelt hva annet kan det være? utenom meg å paranoiden min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 30, 2010 Syntes symptomene matcher en 2003 1.9 tdi b5.5 passelat til en kompis. Der fikk jeg feil på MAF med en gang med vagcom.. så verd å teste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 30, 2010 hva er maf? ;P hehe .. hmm.. jeg har vært på Møller å sjekka etter feilmeld men det er ingen, derfor jeg lurer på om det kaaan være en dårlig luftmassemåler, å ikke en DEFEKT en ? ;p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 30, 2010 LMM slites ja. Så den trenger ikke legge igjen kode selv om den er utslitt. Det kan sjekkes ved og logge den med Vag-com under pådrag. Da vil man se om den er dårlig. Det man ofte erfarer ang LMM på disse er at de holder 100 000km+ før de begynner og svekkes gradvis. Jeg skiftet min på 96000km, og den hadde da en relativ feilmåling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 31, 2010 Sjekk opp hvilken type LMM du har før du kjøper. Av erfaring med min forrige Nissan, så hadde den modellen jeg hadde et kjent elektrisk problem som gjorde at den spiste LMM'r. Derfor hadde Nissan verkstedet satt ned prisen fra ca. 3000 kr til 450kr. Denne Bosch LMM'n viset seg å være akkurat den samme som står i de fleste VW/Audi. Verdt å sjekke med de før du kjøper ny på Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 1, 2010 MAF = Mass Air Flow (sensor) = LuftMengdeMåler Og det Harald sier her er jo sant, men i delekatalogen til Audi vil selgeren få opp den nyeste revisjonen, eller delen som har erstattet tidligere del om han finner den gjennom katalogen basert på regnr. ditt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 1, 2010 LMM slites ja. Så den trenger ikke legge igjen kode selv om den er utslitt. Det kan sjekkes ved og logge den med Vag-com under pådrag. Da vil man se om den er dårlig. Det man ofte erfarer ang LMM på disse er at de holder 100 000km+ før de begynner og svekkes gradvis. Jeg skiftet min på 96000km, og den hadde da en relativ feilmåling. Kunne prøvd og logga den med VagCom jeg. Men aner ikke hvordan dette gjøres? Har aldri skjønt den logginga helt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 1, 2010 Mass air flow sensor = luftMASSEmåler.. luftMENGDEmåler er ikke helt det samme da den ikke tar hensyn til høyde over havet, luftfuktighet osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 1, 2010 Er jo bare å koble fra LMM, hvis bilen går like dårlig etter den er frakoblet er den gåen/nesten gåen. Eller du kan kjøre logging i Vag com og se hvor mange gram luft den registrer, men da må du også vite hva den skal ha hvis den ikke er defekt. Gå på Engine, og measuring blocks, og velg Group til du får opp g/s. Så er det bare å trykke på start, kjøre en tur og dra den til rødlinja på ett gir, trykke på stopp og så åpne fila i Notepad/Excel Edit: Link til en liten beskrivelse: http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/logging.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...