Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått ein dunkelyd i god motoren min.

Dette skjedde når vi var i danmark, og lurer på om det kan skyldes dårlig diesel.

Du høyre ikkje noko til den føre du gir litt gass, og den blir værre etter høgere turtall, litt typpisk tenningsbank.

Nokon som har vært borti dette?

Nye kammer på den så skal ikkje være noko med det, og føler at bilen går som den skal sjølv om eg ikkje tør å ta den over 3000 omdr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig diesel, eventuelt litt bensin i diesel, feil på egr ventil feks:) Kan være mye annet også da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svaret er desverre funnet. Og eg er rimlig forbanna byttet komplette kammer etc for 50000 km. Kammene er borte. Gjett om forhandlere i tyskland skal få høyre. Dette skulle være bedre en orginale.

Kyss meg bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uff da! Ikke bra.. De nye orginale er bra.. de som kjøpes nye nå på audi er av en helt annen legering enn de som ble levert før.

Håper det ordner seg med reklamasjon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forhandler og merke?

Ble jobben også gjort hos selger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte komplett kam sett fra Tyskland husker ikkje navnet nå men er store på motordeler.

Har gjort jobben sjølv.

 

Må få bestillt opp nytt sett, men denne gang trur eg går for orginalt, evt skal eg ha skriftelig garanti om at dette holder. Er dritt lei nå.

Verste er at bilen står i Førde da eg var på ferie, så må opp der igjen å skru å kjøyre den ned igjen. GRRR

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig at dette slites så fort, uansett hvor dårlig kvaliteten skulle være??

Ikke noen andre mulige årsaker enn dårlig kvalitet?

Du har ikke kjørt med sand i oljen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei eg veit faktisk ikkje.

Snakket med Audi nå, dei seie det ikkje er forbedret kammer på den en kjøper fra lageret i dag. Det vil jo i utgangspunktet seie at etter 100000 km igjen så kan en begynne å tenke på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

send kammene til usa for utbedring, og legg opp egne oljespylingsrør så en er sikker på at de får nok olje,

Stor jobb men, da holder det,

Jeg kan anbefale et firma i usa hvis det er interesant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags olje og hvor lang intervall er det kjørt med her? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du gjør jobben, vær så snill og sjekk alle vippearmene om oljedysene er åpne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Eg setter bilen på verksted så får dei gjere det som må gjeres så får eg garanti på det.

Dyrt men da slepper eg å tenke meir på det, så får vi legge det kapittelet bak oss.

 

Det er kjørt 15000 på olja og Agip 5 30 trur eg det var.

 

Kammene fra Audi eg får nå skal være forbedret utgave. Dette har eg fått skriftelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg får spørre, hvor mye kom reperasjonen på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

29000 med vannpumpe og reim. Kun reim da det andre kun hadde godt 49000 km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom med info Geir.

 

så ikke denne før nå.

 

Firmaet heter Megacycles

 

De sveiser opp kammer og sliper de ned til de speck du forlanger, De driver mest med kammer til tohjulinger men det skulle vel ikke være noen forskjell på det annet enn lengde.

 

Men det kan fort bli dyrt. tipper ca 60-100 $ per knast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.