#1 Skrevet Juli 31, 2010 (endret) Lurte på om noen her har vært borti noe av det samme. Det er ingen ulyder i bakdiffen ved kjøring, kun ved giring eller fremmprovosering med gassen. Det kommer en liten dunkelyd når jeg girer fra f.eks 1 til 2 gir. Ved ca 30 km/t på 2 gir og jeg pumper lett på gassen kommer det en dunke lyd bakfra en en stand. Har vært under bilen og kjennt på mellomaksel og når kassa står i fri kan jeg vri akslingen ca 0,9-1 cm fra side til side før hjulene beveger seg. Synes dette er ganske mye, men skal det være slik? : klø :Bilen er en A4 1,9 tdi s-line Quattro 2004 mod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 31, 2010 Dette fenomenet merker jeg også inniblant på min A6 2.7 BTQ 2000 mod, med manuell kasse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 31, 2010 Merklig, det er bare de siste dagene jeg har lagt merke til det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 31, 2010 Nå skal ikke jeg si sikkert at det er bakdiffen som lager lyden hos meg... men virker som det er en moment topp elns som vrir / dytter på noe som så faller på plass igjen, og lager dunkelyd når jeg går av gassen igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 31, 2010 Quattro klunket tenker jeg:) kommer uansett somregel om timing av når men går av gass og klemmer inn clutch og skaper et nykk i bakdiffen. har du hatt bilen lenge? 90% av alle som ikke er vant til å kjøre bil med quattro får denne lyden til de er vant til det. slakk i foringene på bakdiffen som støtter diffen fra å vri seg i hjulenes rotasjonsrettning er somregel det som bør sjekkes om det ikke kommer av feil timing av gass/clutching.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 31, 2010 Quattro klunket tenker jeg:) kommer uansett somregel om timing av når men går av gass og klemmer inn clutch og skaper et nykk i bakdiffen. har du hatt bilen lenge? 90% av alle som ikke er vant til å kjøre bil med quattro får denne lyden til de er vant til det. slakk i foringene på bakdiffen som støtter diffen fra å vri seg i hjulenes rotasjonsrettning er somregel det som bør sjekkes om det ikke kommer av feil timing av gass/clutching.. Har hatt bilen i 7 mnd. Kanskje det er "pilot error" he he:) Men da skal jeg sjekke de foringene, takk for tipset:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 31, 2010 Har hatt bilen i 7 mnd. Kanskje det er "pilot error" he he:) Men da skal jeg sjekke de foringene, takk for tipset:) Vi har stadig inne folk som er litt ferske med bilen sin og quattro som klager på dette, de aller fleste oppdager at det er ikke bilen sin skyld etter en liten tur der de får sitte på i sin egen bil:) Men klart kan jo være litt sllappe foringer også, hjelper jo ikke det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 31, 2010 ARDU-oppgradering på bakdiff på B6/B7 er nå vel obligatorisk? (Apikol bakdiff-foring) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 31, 2010 ARDU-oppgradering på bakdiff på B6/B7 er nå vel obligatorisk? (Apikol bakdiff-foring) Er det en foring som skal byttes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 31, 2010 Vi har stadig inne folk som er litt ferske med bilen sin og quattro som klager på dette, de aller fleste oppdager at det er ikke bilen sin skyld etter en liten tur der de får sitte på i sin egen bil:) Men klart kan jo være litt sllappe foringer også, hjelper jo ikke det:) Nei det kan hende det hadde gjort seg med et "bli kjent kurs", he he, det er min første audi. Så på foringene du nevnte, men de ser hverfall ok ut, hvis de ikke skal "angripes" på en bestemt måte:) Men lyden er der hvis jeg bare lugger forsiktig på gassen i 2 gir også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 31, 2010 Har samme lyden både på min A6 2,8 automat ved fremprovosering og A4 1,8t, så dette er helt normalt. Hjelper endel med stivere foringer til bakdiffen, men litt klunk kan det bli uansett, da det er selve drivverket som har litt toleranser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 1, 2010 Nå har jeg tenkt litt over hvordan jeg girer, og det virker som lyden er borte hvis jeg slipper chlutcen nesten helt ut før gass pådrag. Så da er det sikkert "quattro klunket" da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 1, 2010 kjørt quattro i over 10 år å aldri hørt noe til "quattro kluket" og jeg er ganske pirkete er vel heldig jeg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 1, 2010 Disse det er snakk om? http://www.034motorsport.com/chassis-components-audi-a4s4-rear-diff-mount-poly-b4b5-chassis-p-1214.html?osCsid=n9kfe3lfcfg7acrfvo2ae78rp0 http://www.034motorsport.com/chassis-components-audi-a4s4-rear-diff-mount-poly-b6b7-chassis-p-18255.html?osCsid=n9kfe3lfcfg7acrfvo2ae78rp0 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 2, 2010 kjørt quattro i over 10 år Nettopp, 10 år;) Er man litt følsom så tilpasser man bruk av gass/clutch uten å tenke på det selv etter 1-2 giringer;) Det er i allefall min erfaring etter å ha kjørt minst flere hundrevis forskjellige av quattro biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...