Sterk tikking i motor på Audi A4 B5 1,6 1995 #VIDEO#

Anbefalte innlegg

Fikk høre av en kollega at det beste og billigste var å bruke 50% diesel i olja jeg fyller på for å rense, så tappe og fylle på ny kvalitetsolje. Det fikk med seg mer mente han.

jeg vet at det har blitt gjort på gamle automatgirkasser som har koksa igjen pga. enkelte ikke bytta olja på de på servicene som sde skulle gjøre o.l.. Og dette har fungert bra, men har ikke hørt om noen som har gjort dette på motorer som jeg kommer på nå hvert fall, så ville vært veldig forsiktig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei han hadde gjort det mange ganger, og det gikk visst bra.

Er snakk om noen minutter på tomgang før jeg tømmer det og heller på ny olje og setter på nytt filter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tar motor rens så vil all koksen som sitter fast i bunnpanna di mest sansynelig gå rett i sila til oljepumpa :) så istedetfor å ta snarveier, så ville jeg hvertfall tatt ned bunnpanna di å rensa den, bytta sil på oljepumpa di og satt det sammen igjen:) da er du ganske sikker oljetrykk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye nyttige tips her, takker for det;)

Når det gjelder den kammen, så mener de at jeg må bytte til dobble fjører, men da må jeg av med toppen og ut med ventilene og stress, DET gidder jeg ikke nå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.