#1 Skrevet August 1, 2010 Hei. Har fått et lite problem med bilen da som irriterer. Biltype: Audi A4, 2,0 tdi B7. Problemet er at etter jeg har vært ute og kjørt og setter fra meg bilen, starter kjølevifta for full motor og blåser helt til batteriet er tomt. Etter å ha snakket med møller gav de meg en sensor av typen G62 å bytte. Denne sitter inn i kjølesystemet. Bytting av den hjalp ikke. Jeg har også forsøkt å koble fra ledningen på denne såkalte G62når vifta går og den starter like herlig. Etter mye feilsøking har jeg kommet frem til att styreenheten for vifta som sitter over radiator ikke kan være noe feil med. Den får ett signal om å starte fra ett eller annet sted:( Noen som har noen løsning på ett slikt problem.? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 16, 2010 Hei.Har fått et lite problem med bilen da som irriterer. Biltype: Audi A4, 2,0 tdi B7. Problemet er at etter jeg har vært ute og kjørt og setter fra meg bilen, starter kjølevifta for full motor og blåser helt til batteriet er tomt. Etter å ha snakket med møller gav de meg en sensor av typen G62 å bytte. Denne sitter inn i kjølesystemet. Bytting av den hjalp ikke. Jeg har også forsøkt å koble fra ledningen på denne såkalte G62når vifta går og den starter like herlig. Etter mye feilsøking har jeg kommet frem til att styreenheten for vifta som sitter over radiator ikke kan være noe feil med. Den får ett signal om å starte fra ett eller annet sted:( Noen som har noen løsning på ett slikt problem.? Takker for svar Har samme problem.. Ingen som har tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 16, 2010 Har problem at vifta mi går i et karter bare jeg vrir på teninga.Han på verksted ved siden av jobben sa det kunne være motstanden på vifta som også styrer kaldlufta på min.Aircon blåser ikke så kaldt.Får ikke kjøpt denne motstanden løst på min så må bytte hele vifta: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 16, 2010 Var borti samme problemet på en a3 05 2.0 tdi å der måtte vi bytte heile vifte styret! er hovedstyringa til vifta som ryker å du må bytte begge to.. koster rundt 5000kr for komplett enkel jobb å skifte. Eneste du kan gjør bortsett fra å skifte er å koble ut ledninga til vifta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 19, 2010 Hei. Har fikset samb a3 05 mod med samme problem. Det viste seg at den ene vifta på høyre side ikke gikk. Da kompanserer hovedvifta slik at den går stgg fort og etter motoren er slått av. Etter jeg skiftet den ble alt greit,kostet 2600.-på møller og arbeid tok en time i garasjen. Kan bare nevne at møller skulle ha 6700.- for jobben . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 19, 2010 Ja er den styringsboksen til viftene som er problemet. Etter en stund gir den 10volt ut og det aktiverer viftene. Kobblet inn et rele over styrestøm kabelen som gir fast 12v til styringsboksen, det funker.. Men da starter ikke viftene etter at bilen er stoppet, men så lenge det ikke er sirulasjonspumpe på bilen, hjelper det vel ikke stort at viftene går etter bilen er stoppet. Noen som mener noe annet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 19, 2010 Ja er den styringsboksen til viftene som er problemet. Etter en stund gir den 10volt ut og det aktiverer viftene. Kobblet inn et rele over styrestøm kabelen som gir fast 12v til styringsboksen, det funker..Men da starter ikke viftene etter at bilen er stoppet, men så lenge det ikke er sirulasjonspumpe på bilen, hjelper det vel ikke stort at viftene går etter bilen er stoppet. Noen som mener noe annet? Hvis du er sikker på at det ikke er sirkulasjonsvifte for vannet som går uavhengig av den mekaniske vannpumpa, så tror jeg nok at det ikke skal ha noen betydning. Det har jo lite for seg å kjøle ned kun det vannet som er i radiatoren....? Ofte så får kjølesystem en oppadstigende temperatur etter at motoren har vært stoppet, og derfor brukes sirk. pumpe for å sikre at temperaturen ikke blir faretruende høy i systemet. Jeg trodde det var ganske vanlig å ha det på relativt nye biler.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...