#1 Skrevet August 1, 2010 Har fått en ulyd i klimakompressor som kommer og går når den jobber/ikke jobber. Anbefalt rep fra VW Tyskland på service var å bytte den. Må hele saken byttes, eller er det nok å bytte kobling? Noen som har vært ute for dette? http://cgi.ebay.at/Klimakompressor-Kupplung-VW-T5-Phaeton-Touareg-neu-/290435309693?cmd=ViewItem&pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item439f4b207d http://cgi.ebay.de/Klimakompressor-VW-T5-PHAETON-TOUAREG-2-5-5-0-TDI-NEU-/120601414876?cmd=ViewItem&pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item1c14678cdc 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 2, 2010 Ingen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 3, 2010 ........? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 3, 2010 kommer lyden fra selve innmaten i kompressoren må den byttes.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 3, 2010 trykk på eco knappen og se om det forsvinner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 3, 2010 visst lyden er der når den jobber så må vel kompressoren byttest , men er lyden der kun når den ikkje jobber så kan de vel kansje bytte ut innkoblingen visst den kan kjøpes .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 4, 2010 Er helt tydelig at det er noe med koblingen, da lyden som sagt kommer og går etter om den er innkoblet eller ikke, men spørsmålet er vel om det er selve koblingen som rasler eller noe annet ifbm koblingen/drivlinjen/kompressoren? Er en BETYDELIG rasling på tomgang. Forsvinner på økende turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 4, 2010 kan vel vare at den holder på løsne .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 5, 2010 Nei, har nå kjent på det meste nedider med fingrene, og virker fast. Lyden har vært den samme minst de siste 20000km.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 5, 2010 Er dette på touaregen din ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 5, 2010 Jeg har også en sånn ekstra summelyd fra klima når jeg står på tomgang, virker som den går litt opp og ned på turtallet på kompressoren, men når jeg kjører forsvinner den helt. Når en trykker eco knappen forsvinner den for da slår vel kompressoren seg av. kan det være så enkelt som et strammehjul eller reim? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 5, 2010 Er dette på touaregen din ? Ja, det er nok d:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 5, 2010 Jeg har også en sånn ekstra summelyd fra klima når jeg står på tomgang, virker som den går litt opp og ned på turtallet på kompressoren, men når jeg kjører forsvinner den helt. Når en trykker eco knappen forsvinner den for da slår vel kompressoren seg av.kan det være så enkelt som et strammehjul eller reim? Min står bakovervent, med en drivreim som dekker hjulet fra klima og inn på aksling. Ikke mer enn 5 cm i diameter tenker eg. Og det er ikke en summelyd, men en kraftig raslelyd som om noe er løst ja..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...