Anbefalte innlegg

Da har jeg fått litt driftsproblemer med bilen.

lørdags natt sto den på tomgang så plutselig slo maskinen seg av: bh :

Prøvte å starte den, men neida sto bare å kinnte å kinnte, prøvte og renne den igang uten hell.

Kjøpte ny coilpack på mekonomen for 2 mnd siden ca ( Beru) di siste 2 ukene så har den vært veldig tungstartet etter en kort kjøretur, men den har fyrt hver gang.

Tok av kabelen som står på coilpacken, å vridde om, altså det er ikke forskjell om jeg har kabelen på.

Dette tyder jo på at denne nye har tatt kveld.

Den skal vel være mer holdbar enn dette her?

 

Pluggene skiftet jeg i mars, har vel kjørt 250-300 mil på disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk veivføler i blokka på motor... Lest ut feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk veivføler i blokka på motor... Lest ut feilkoder?

 

skal sjekke veivføler på blokka.

Har ikke vag-com: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noengang byttet bensinfilter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noengang byttet bensinfilter?

 

ble byttet for 2 år siden.

Når jeg startet tidliger før helga, så gikk den først på 5 syl den dro med seg alle 6 etter 30-40 sek. Dette var eter første start etter og ha stått over natta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble byttet for 2 år siden.

Når jeg startet tidliger før helga, så gikk den først på 5 syl den dro med seg alle 6 etter 30-40 sek. Dette var eter første start etter og ha stått over natta.

 

Og pluggledningene ? Titter du ned i plugghullene på insuget når det er mørkt, så ser du lett om det er overslag. En Vag-Com test er vel verdt bryet. Tviler på det er den "nye" coilpacken din. Gir den gnist til pluggene da ?

 

Blir bare antagelser her. Sjekk med Vag-Com, så sparer du deg for mye bortkastet tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og pluggledningene ? Titter du ned i plugghullene på insuget når det er mørkt, så ser du lett om det er overslag. En Vag-Com test er vel verdt bryet. Tviler på det er den "nye" coilpacken din. Gir den gnist til pluggene da ?

 

Blir bare antagelser her. Sjekk med Vag-Com, så sparer du deg for mye bortkastet tid.

 

Det er 0 gnist til pluggene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke gnist, vist det er feil på veivføler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke gnist, vist det er feil på veivføler...

 

hvor "lett" er det å lokalisere veivføleren på VR6?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor "lett" er det å lokalisere veivføleren på VR6?

 

Like over bunn panna, i blokka.. Enklest å komme til under mellom radiator og motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter bytte av rele 109 ble det gnist, men fortsatt ikke start.

Det lukter ikke bensin etter en del forsøk.

Kan det være et rele til pumpa som har tatt kvelden?

0 lyd fra pumpa under bilen

Noen som vet hvor releet til pumpa står (releplass, nr på selve releet)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har feil på veiv giver starter ikke pumpa, hadde samme symptomer selv, trodde det var releet eller pumpa...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har feil på veiv giver starter ikke pumpa, hadde samme symptomer selv, trodde det var releet eller pumpa...

 

Har bestillt vag-com nå.

Giveren på veiv, vil den dukke opp på vag-com, hvis det er feil på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen på bilen var bensinpumpa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.