Hvor står oljetemp måleren på en 2,5TDI V6??

Anbefalte innlegg

Heisann

Hvor står oljetemp måleren på en 2,5TDI V6?? Jeg hadde av motordekselet før helgen, nå virker ikke oljetempen.

Jeg byttet oljenivå sensoren i bunnpannen, og etterfyrlte endel olje etter det. har jeg røsket av noe mon tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

Hvor står oljetemp måleren på en 2,5TDI V6?? Jeg hadde av motordekselet før helgen, nå virker ikke oljetempen.

Jeg byttet oljenivå sensoren i bunnpannen, og etterfyrlte endel olje etter det. har jeg røsket av noe mon tro?

Hmm, litt usikker hvor denne er plassert, men sitter jo 3 stk enkelkontakter rett til ved venstre topp bak, (hvis man står foran bil og titter på motor).

Ser for meg at du kanskje har røsket i de ledningene der når du har montert deksel igjen. Jeg måtte skjøte ene ledningen min da jeg gjorde det samme. Men vet ikke hva den var til da jeg merket det når jeg monterte deksel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, den ene der bak er til needle lift senoror. Den er i midten. Får sjekke de andre:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen innspill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer på det samme eg, min er sånn av/på så sikkert dårlig kontakt hos meg og..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg bestille den 2 polte for sikkerhets skyld. Stay tuned:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetempsensoren min virker igjen etter enten en god omgang med crc elekrtorens på sensoren på bunnpannen, den badet i dieselsøl pga lekasje på Dieselreturene på høgreside elller fordi eine vakumslangen til turboen låg å presset på den sensoren med hvit ledning som er på turbofeeden (la om vakumen og presset den kvite litt ned).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetempsensoren min virker igjen etter enten en god omgang med crc elekrtorens på sensoren på bunnpannen, den badet i dieselsøl pga lekasje på Dieselreturene på høgreside elller fordi eine vakumslangen til turboen låg å presset på den sensoren med hvit ledning som er på turbofeeden (la om vakumen og presset den kvite litt ned).

Sensoren i bunnpannen er oljenivåsensoren og den er for øvrig ny på min. Turbofeeden er oljerøret til turboen sant? Der sitter det to følere etter hverandre, en enpolt og en topolt, den enpolte er nermest torpedoveggen, var det den du presset ned igjen? Den er og ny på min, har mekket ny tilkobling på den også:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den enpolet ja, eg dynket koblingene inni og utpå på alle sensorene, tipper det har vert et overslag eller noe, det virker fortsatt så noe i desse områdene fikset min feil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den enpolet ja, eg dynket koblingene inni og utpå på alle sensorene, tipper det har vert et overslag eller noe, det virker fortsatt så noe i desse områdene fikset min feil..

Okei, da så. Bra du fant ut av det. Jeg har bestilt den topolte, men var tysklands vare, så får den i neste uke.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.