Klunkelyd i forstilling Touran. Garanti?

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte Touran (07) av butikk for et par mnd siden.

Har kjørt ca 4000km siden handelen og bilen ble levert med et års garanti på bruktbilkjøp.

Nå den siste tiden hører jeg klunkelyder fra forstillinga når jeg lergger om. Hvilken vei er det samme og lyden er der både når bilen ruller og når den står i ro og jeg svinger?

Hva kan dette være for noe? Er dette noe som kan gå på garanti, eller går det på slitedeler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan være en stabstagforing.. fadern slet me samme på sin caddy.. og er det nå det vil jeg mene det skal gå på garanti??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme klunkinga på min Touran. Nå er det riktignok kw justerbart på min og min har rullet 125000.

Klunkinga høres kun når jeg står i ro og vrir om rattet, eller ved VELDIG lav fart....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig med knekkte fjærer foran på touran, men lenkarmer til stabstag er jo ikke dumt tips det heller:)

Kjenn oppi fjærskåla nede om det er noen løse fjær deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjerene virker hele. kan ikke kjenne at det er noe annet jøst under der heller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært endel indre slakk i tannstang på biler med den platformen også, da får man en klunking som ofte kjennes litt i gulv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja har bestilt time til torsdag Erling rød så da får vi høre hva de sier. Håper det går på garantien i hverfall....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville tippet fjørbeinsopplagrings lageret... som har satt seg/rustet fast. . så når du svinger glir fjøra på lageret istedet for at lageret glir som det skal ... få en til å svinge fullt rattutlag side til side , mens du ser på fjøra, hakker den er det der lyden kommer fra....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle tips. Var ute å kjørte i stad og da merket jeg at den også nøkker litt på fullt pådrag. Har 170 tdi dsg.

Dro litt campingvogn i sommer (1200kg) og opp siste kneika til preikestolen kom den oransje motorlampa frem. Det sto i instruksjonsboka at den hadde med feil med eksosen å gjøre.

Dagen etter var den borte igjen. Kan den nøkkingen komme av pfoblemer med eksos/turbo å gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkoder er tingen her:) Kan være utrolig mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.