#1 Skrevet August 2, 2010 Hei Har en tikkelyd som kommer ved pådrag, er en ganske markant lyd som kun er tilstede ved pådrag. Hører ikke noe til den når bilen går på tomgang eller hvis jeg ruser motoren. Har byttet olje til Castrol magnatec, har ikke blitt værre eller dårligere ved det. Noen som har opplevd dette før eller har noen forslag til hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 3, 2010 Ingen som har en tanke om hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 3, 2010 Har merket meg det samme på '99 APU motor, men forsvinner når motor er varm, så typisk når jeg gir litt på ut på veien, ca 2500-3500 o/min. Vet ikke om det kan være kjedestrammer som er litt slakk til å begynne med, eller om det er en ventil som ikke er optimal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 4, 2010 Hos meg er lyden der hele tiden, både ved kald og varm motor. Lyden kommer i det jeg belaster motoren, gjennom hele turtallsregisteret. Hadde det vært slitne ventiler ville den vel ha hatt noe oljeforbruk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 4, 2010 Se her: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10017320 TIKKE TIKKE: Tikkelyder fra motoren på tomgang, øker når du gir gass. Feiljusterte ventiler (gamle biler) eller feil på ventilmekanismen. hahahahahahaha! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 4, 2010 hahaha.. Her har vi jo svaret på alle våres problemer: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 4, 2010 Du er sikker på at lyden kommer fra motor? Kan jo være et dårlig drivledd. Er vel noe som iallefall alle mine kamerater med 1.8t enten det er a4 eller passat har bytta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 4, 2010 Det første jeg tenker er at det kan være eksoslekkasje helt inne ved manifolden. Dette pleier å gi en tikkelyd som kan minne mye om ventiler som har sett sine bedre dager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 4, 2010 Skjer ganske ofte at manifolden sprekker på 1.8t, dette kan forårsake tikkelyd ved pådrag. Veike greier detta 1,8t greiene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 4, 2010 Takker så langt for tips:) Skal sjekke manifold, har egentlig lite troa på at det kommer fra ventilene. Men det kommer fra motorrommet et sted. Er vel egentlig bare å se etter sprekker og se om det ligger noe sot rundt manifold et sted vil jeg tro. Er det manifolden har jeg plutselig en god grunn til en oppgradering av eksos: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 4, 2010 Kjenn også godt etter rundt manifold når bilen går, så merker du fort om det fiser noe eksos der;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...