#1 Skrevet August 2, 2010 Har funnet en passat stasjonsvogn som jeg tenker på kjøpe, men det er en importbil og har derfor ikke varme i setene. Noen som vet om: -ligger opp ledninger så det er bare å kjøpe bryter? -om det er varmeelementer i setene? -pris/jobb med komplett montering? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 2, 2010 Må jo legge opp alt da ingenting er montert fra før. Uansett, så er det jo ikke kaldt i setene etter du har sittet der i 3 min.. det er min mening da. har varme seter i min import fra Tyskland, men jeg synes ikke jeg har bruk for varmeseter... har Skinn med alcantara. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 2, 2010 Må jo legge opp alt da ingenting er montert fra før. Uansett, så er det jo ikke kaldt i setene etter du har sittet der i 3 min.. det er min mening da. har varme seter i min import fra Tyskland, men jeg synes ikke jeg har bruk for varmeseter... har Skinn med alcantara. Ok, dama som skal ha den sjø. Å hun fryser bare du sier kaldt til henne! Men er det ingenting som er montert fra før, så er det liksom ikke aktuelt å begynne med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2010 letteste er vel nye seter.. iom du må av med trekkene og legge inn varmetråder osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 3, 2010 I den jeg hadde med skinn/alcantara, var varmetrådene sydd fast til selve trekket. Det var en 03, så det skal være likt som på den du vurderer. Hadde selv aldri kjøpt en bil uten vinterpakke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 3, 2010 I den jeg hadde med skinn/alcantara, var varmetrådene sydd fast til selve trekket. Det var en 03, så det skal være likt som på den du vurderer.Hadde selv aldri kjøpt en bil uten vinterpakke. Nei, tenker i den retningen jeg å. Blir uansett for mye jobb/dyrt å begynne å ettermontere slikt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 3, 2010 Finnes drøssevis med slike passater tilsalgs, så her er det bare og være kresen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 3, 2010 Skinn og 20 blå, ikke særlig digg spør du meg. Hadde en golf 2007mod uten vinterpakke, og det skal jeg aldri ha igjen. Pass på at du har elektrisk tilleggsvarmer (på kjølevannet) visst det er diesel, Måtte kjøre sikkert 2 mil før bilen begynte å få lunk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 3, 2010 Skinn og -20 er jeg enig i, det er ikke noe særlig uten setevarmer. Har selv en 02 3BG med skinn og alcantara med setevarmere (import) dette er en 130tdi uten tilleggsvarmer, varmeapparetet er en drøm om vinteren, aldri fryset i den bilen, selv uten noen form for webasto eller eber. Kjører knapt 1 min eller 2 så blåser det varmt, var -26 i vinter, stilte inn på 24 grader og det blåste godt å varmt så er ikke enig i at man må ha tileggsvarmer på tdi så lenge alt er i orden , sitter 3 stk glødeplugger i vannflensen på toppen, er disse i orden så er det en kjempebil om vinteren Edit : leste innlegget ditt Najib en gang til, ser at du nevner det samme som meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 3, 2010 Mulig den var drøy, trodde det var noe galt med den. Var på møller å forhørte meg og etter å ha sett på den så konkluderte de med at den manglet elektrisk tilleggsvarmer. (Etter 15-20min var den fremdeles ikke skikkelig varm ved -15) Var veldig nærme på investere i Webasto, kjøpte derimot en Octavia av samme årgang og dette var noe helt annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 3, 2010 Skinn og -20 er jeg enig i, det er ikke noe særlig uten setevarmer.Har selv en 02 3BG med skinn og alcantara med setevarmere (import) dette er en 130tdi uten tilleggsvarmer, varmeapparetet er en drøm om vinteren, aldri fryset i den bilen, selv uten noen form for webasto eller eber. Kjører knapt 1 min eller 2 så blåser det varmt, var -26 i vinter, stilte inn på 24 grader og det blåste godt å varmt så er ikke enig i at man må ha tileggsvarmer på tdi så lenge alt er i orden , sitter 3 stk glødeplugger i vannflensen på toppen, er disse i orden så er det en kjempebil om vinteren Edit : leste innlegget ditt Najib en gang til, ser at du nevner det samme som meg. På min 3bg kan jeg ha den på maks varme (HI) kan kjøre 3- 7 mil slik uten at det blir VARMT, men er greit nok egentlig. dette i 20 minus.. og nedover.. ved -34 ble ikke motor temper over 80 heller. Dårlige greier egentlig. Ikke at det plager meg, men tar litt for lang tid før det blir varmt synes jeg. Burde nok sjekke disse gløde pluggene i vannflensen jeg sikkert, Men er ingen feilkode på di, men er ikke sikkert det er feilavlesning på di? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 3, 2010 Du burde få sjekket glødepluggene dine i vann flensen, høres ut som alle 3 er på beite! hehe.. Kommer ikke opp på diagnose, man må sjekke dem fysisk selv, tipper du får en helt annen effekt i varmeapp. ditt i vinter hvis du bytter disse, for bilen din hørtes kald ut i forhold til min. Aldri kjørt på HI, har ikke vært nødvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 3, 2010 er det lett å skifte selv? har du bilde hvor de sitter? Hvordan sjekke om de er bra? greit å ha ting på stell før vinteren kommer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 4, 2010 er det lett å skifte selv? har du bilde hvor de sitter? Hvordan sjekke om de er bra? greit å ha ting på stell før vinteren kommer Er greie og skifte selv disse, er 3 stk sitter på vannflensen bak på toppen. Du kan sjekke dem med ampere meter tang, eller ta de ut fysisk og jorde gjengene og sette strøm på toppen av dem, skal gløde som en std glødeplugg. Helt greit og ha i orden før kulda setter inn ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 4, 2010 Mulig det var disse pluggene hos meg og da. Men hva er "dealen" med tillegsvarmer i det hele tatt, visst det fungerer så bra uten..? (Spør fordi jeg ikke vet ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 4, 2010 Mulig det var disse pluggene hos meg og da. Men hva er "dealen" med tillegsvarmer i det hele tatt, visst det fungerer så bra uten..? (Spør fordi jeg ikke vet ) Spørs nok det da, nei si det min funker ihvertfall strålende uten varmer, er nok noe med det at PD motoren bruker endel mere diesel enn dagens common rail og div dieselmotorer, mer av varmen går til varmeapp på PD, men dagens biler bruker mindre og har mindre varme og avgi til varmeapp.. (mine tanker..) Fjerner man EGR ventilens funksjon får man også litt dårligere varmeapp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 5, 2010 Er greie og skifte selv disse, er 3 stk sitter på vannflensen bak på toppen.Du kan sjekke dem med ampere meter tang, eller ta de ut fysisk og jorde gjengene og sette strøm på toppen av dem, skal gløde som en std glødeplugg. Helt greit og ha i orden før kulda setter inn ja Dele nr på di er: N10302102. For di som evt trenger å bestille nye.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 5, 2010 Eller f.eks 0250201036 i Bosch, fordi som f.eks vil kjøpe dem hos MECA.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 28, 2010 Eller f.eks 0250201036 i Bosch, fordi som f.eks vil kjøpe dem hos MECA.... ...eller Hellanor: rolleyes.. hehe. Har byttet nå. Alle di 3 som satt der målte jeg brudd i, så blir nok varmere til vinteren nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...