Anbefalte innlegg

Slik ser det ut nå:)

dscn0754.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristian Pettersen

Jeg har polert hele insuget på VR6 motoren min. Har desverre ikke bilde her, men det er skikkelig blankt.

Stikk på biltema. Kjøp en sånn liten kost/børste som du kan sette på drillen. Med 180 grovt sandpapir på. Bilde av dem i katalogen.

Bruk den først, for å få bort det grøvste. Og komme ned på det blanke som skinner.

Så tar du sandpapir med vann. 200,400,600,800,1000 og 1200 til slutt. Så Autoglym. Det tar tid, men det er morro å se resultatet.

Bare sette seg ned og begynne.

Brukte ca 4 timer. Delte det opp i 4 økter.

 

Faktisk er det greit med å slippe, men når du skal polere, kjøp polering kitt fra Claus Ohlson, fungerer veldig bra...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først slipte jeg alt det grove bort med en negerkuse så gikk jeg over til finere slipe middel deretter polerte jeg leeeeeeeeeenge med verktøy fra Clas Olsen, brukte Autoglym Chrom & Alupasta inni mellom ganske fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som sand/glassblåser for å få tilbake den opprinnelige 'nybil'-shinen?

Skal se om ikke det kan funke etter hvert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Eirik Ødegård

Ingen som sand/glassblåser for å få tilbake den opprinnelige 'nybil'-shinen?

Skal se om ikke det kan funke etter hvert..

 

Hvis deler ikke er bra kvalitet på de gjøre jeg dette før jeg begynner å slippe og så polere.

For det meste vasker jeg de kjemisk.

 

Men, det kommer ann på hvem still/kvalitet du ønsker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.