#1 Skrevet August 3, 2010 Hei. Vurderer kjøp av denne bilen, er det nokon kjente feil og mangler på denne type bil. Er det nokon som har denne typen og kan forklare litt på komfort og forbruk. Mvh Vidar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 3, 2010 Har hørt at de sliter med gjennomtrekk i motorblokka (les: råder som knekker og slår hull på motorblokka) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 3, 2010 Javel. Hmm Fant ikkje noko her på forumet om det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 4, 2010 Du kan se i denne tråden, tror det ble diskutert der:) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=177011 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 4, 2010 Fant ikkje noko om dette, men stod noko om nokon gummi duppeditter så må byttes etter 150000 km???? Kva er dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 4, 2010 Stemmer. "Clutchene" som driver servopumpe, dynamo og AC kompressor. Er ingen reimer på 2.5Tdi motoren. Registret er drev. Dynamo/ac kompressor/servopumpe er koblet til drevene inni motoren med disse gummi clutchene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 4, 2010 Hmm javel... Åssen er dette å skifte da?? Er det nokon som har oppskrift. Og pris på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 24, 2010 Bumper denne opp igjen, da eg sterkt vurderer ein touareg nå. Skal sjå på den til onsdag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 24, 2010 Møller tar vel 15000kr for 150000km service med bytte av clutchene. Er ikke så veldig vanskelig jobb, men må jo skru vekk servopumpe, ac kompressor og dynamo, så er litt jobb.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 25, 2010 Er ikke dette samme motor som Caravelle ? Burde være ren rutine og rimelig enkelt å bytte, siden det går "om ikke" tusenvis av Craveller i Norge med samme motor.. Bruker selv en 08' 2.5tdi Caravelle nesten daglig på jobb, og digger den motoren med 6 trinns manuel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 25, 2010 Er ikke T5-motoren basert på den gamle Audi-femmeren da? Jeg tror ikke T5 og Touareg har samme motoren, men det kan jo (som vanlig) hende jeg tar feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 25, 2010 Er ikke T5-motoren basert på den gamle Audi-femmeren da? Jeg tror ikke T5 og Touareg har samme motoren, men det kan jo (som vanlig) hende jeg tar feil... Det eneste den gamle R5 2,5 TDI-motoren og denne nye R5 2,5 TDI-motoren har til felles er nettopp at de har fem sylindre, plassert i rekke og at det er TDI-motorer; men der stopper det også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 25, 2010 Men det svarer ikke på spørsmålet om det er den gamle audi-femmer-konstruksjonen i T5, mens den i Touareg er den nye konstruksjonen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 25, 2010 T5 174hk og Touareg 174hk er HELT like, bortsett fra at touareg har langstillt motor, og T5 har rettstillt motor... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 25, 2010 Noen motorer har også problemer med vann i olje visa versa. pga vannpumpen. Som beskrevet oppe, den sitter i registeret, innkapslet. Kjøp bare bilen du, fin å kjøre. Vedlikeholdsutgifter er det på alle, bare mer arbeid å skru på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 25, 2010 Det vil seie skal ein skifte desse "clutchene" må ein av med fronten? Virker som ein suveren bil da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 26, 2010 ikke av med fronten, disse ligger i bakkant. Ekkelt å komme til. Sjekk at det er skiftet på den du evnt. skal kjøpe så slipper du å tenke på det i nærmeste framtid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 26, 2010 Bakkant ja... Det høyrtes jo kurrant ut Det er vel sjeldent at dette er skiftet føre 150000 km. Delene er det dyr kostnad for dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...