Anbefalte innlegg

Har en A6 2,5TDI (V6 150hk). Der har wastegate'n tatt kvelden. Mitt spørsmål er: Går det ann å få kjøpt bare wg på denne type turbo eller må man ha hele driten? Og hvor er det isåfall best priser på turbo? Om noe skulle ha en brukt turbo også er det bare å skrike ut :)

Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en A6 2,5TDI (V6 150hk). Der har wastegate'n tatt kvelden. Mitt spørsmål er: Går det ann å få kjøpt bare wg på denne type turbo eller må man ha hele driten? Og hvor er det isåfall best priser på turbo? Om noe skulle ha en brukt turbo også er det bare å skrike ut :)

Thomas

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=177516

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke WG på disse, du tenker trolig på VNT mekanismen.

VNT klokka kan skiftes, ref annonsen som linket til over her.

Selve VNT mekanismen inni turboen får man ikke skiftet ut selv, dersom den er defekt betyr det at man må ha ny eller overhaling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, VNT klokka selvfølgelig :) Jeg kan blåse inn og ut av vakum slangen på denne uten at det stenger noen vei. Vil da tro at membranen er gåen? Har prøvd å løfte på den armen som går ned i selve turboen og virker som den mekanismen funker. Nå er ikke jeg noen mekaniker, så sal ha med meg litt espertise til å se på dette. Men tror ikke jeg er langt unna fasiten.

Steinar: Jeg så meldinga fra deg og hvis selve mekanismen er ødelagt er jeg veldig intr. i turbo'n din!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer du å løfte armen litt med fingrene så er neppe mekanismen inni ødelagt. I hvertfall ikke dersom motoren gikk helt normalt tidligere. Da er det smartere å slå til på den nye klokka i linken over her, før den selges til noen andre.

Nok av folk som får hull i disse membranene, jeg har selv hatt det.

På en brukt turbo kan man jo aldri vite når membranen går, sånn sett kan det være smartere å gå for en ny klokke fremfor en brukt turbo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man ikke løftet den armen hvis mekanismen er ødelagt? Får løftet den litt også spretter den tilbake.

Ja, du har vel rett i det. Bør nok slå til på den klokka siden det mest sansynlig er den jeg trenger!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig mye som kan skje med innamten, men jeg TROR at det vanligste som skjer med den er at den kosker igjen og setter seg fast. Dette kan igjen medføre følgeskader.

Så om din er mulig å skyve litt opp (eller var det ned) og deretter spretter tilbake så ville jeg først og fremst forsøkt å fått tak i klokke som er tett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.