#1 Skrevet August 4, 2010 Har fått trøbbel me turbo trykket på s2`n min. ladet 1,6 før og nå bare 0,7. dette skjedde helt plutseli.har sjekket slanger,resirk ventil,wastegate,og turbo. noen gode forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 4, 2010 Har fått trøbbel me turbo trykket på s2`n min. ladet 1,6 før og nå bare 0,7. dette skjedde helt plutseli.har sjekket slanger,resirk ventil,wastegate,og turbo. noen gode forslag? ...sjekket feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 4, 2010 ...sjekket feilkoder? Næi har aldri gjort d før. har du en bra fremgangsmåte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 4, 2010 Næi har aldri gjort d før. har du en bra fremgangsmåte? vagcom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 4, 2010 kutter den på noe vis? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 4, 2010 Du sier du har sjekket slanger, men inkluderer det også alle vakuumslanger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 4, 2010 kutter den på noe vis? næi motor går helt nomalt hele veien.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 4, 2010 Du sier du har sjekket slanger, men inkluderer det også alle vakuumslanger? ja har sjekket dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 10, 2010 trenger fortsatt hjelp. har noen vært borti eller hørt om at motorstyring kan være grunnen til dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 10, 2010 Du bør lese av feilkoder. Mange følere som kan skape problemer for motorstyringen om de ikke fungerer som de skal... Regner ikke med du har utstyret selv siden du ikke har gjort det alt. De fleste verksteder kan gjøre dette for deg. Du kan også høre om det er noen i klubben i nærområdet som kan hjelpe deg. Eventuelt kan du gå til innkjøp av egen kabel/scanner. Om du leser i diagnose delen på forumet ligger det en del info om hva som (ikke) fungerer. Mange problemer med ladetrykk har med lekkasjer å gjøre. Har du fått trykktestet systemet? (sette trykkluft i mellom turbo og innsuget for å lytte etter lekkasjer) Skal du gjøre dette må du blende den ene siden å sette trykk i andre enden. Normalt holder det lenge med 1-1,5bar trykk. Over dette så kan trykket ødelegge slager osv... Du bør koble fra på trykksiden av turbo slik at ikke trykkluften skader turboen Trykket kan ødelegge oljetettingen. Trykktesting kan avdekke lekkasjer som du ikke klarer å se, eller komme til. F.eks i intercooler eller i småslanger. Mange som har hatt problemer med trykkslangen som går fra innsuget og til motorstyringen. Denne sitter i fotbrønnen på passasjersiden inne i bilen. Her bør du lytte godt etter. Det er ikke noe fusk når det stopper å lade? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 11, 2010 Du bør lese av feilkoder. Mange følere som kan skape problemer for motorstyringen om de ikke fungerer som de skal...Regner ikke med du har utstyret selv siden du ikke har gjort det alt. De fleste verksteder kan gjøre dette for deg. Du kan også høre om det er noen i klubben i nærområdet som kan hjelpe deg. Eventuelt kan du gå til innkjøp av egen kabel/scanner. Om du leser i diagnose delen på forumet ligger det en del info om hva som (ikke) fungerer. Mange problemer med ladetrykk har med lekkasjer å gjøre. Har du fått trykktestet systemet? (sette trykkluft i mellom turbo og innsuget for å lytte etter lekkasjer) Skal du gjøre dette må du blende den ene siden å sette trykk i andre enden. Normalt holder det lenge med 1-1,5bar trykk. Over dette så kan trykket ødelegge slager osv... Du bør koble fra på trykksiden av turbo slik at ikke trykkluften skader turboen Trykket kan ødelegge oljetettingen. Trykktesting kan avdekke lekkasjer som du ikke klarer å se, eller komme til. F.eks i intercooler eller i småslanger. Mange som har hatt problemer med trykkslangen som går fra innsuget og til motorstyringen. Denne sitter i fotbrønnen på passasjersiden inne i bilen. Her bør du lytte godt etter. Det er ikke noe fusk når det stopper å lade? okei:) ikke noe fusk næi. går reint og fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 12, 2010 Nok å lese på om motoren i samletråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=167917 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 13, 2010 Eksosmanifold, kan lekke, når den er varm, pga av mange små sprekker, om man kan si det på den måten.Støpegods svekkes vel med tiden...spes med de temperaturene som kan oppstå... Da forsvinner vel det litt trykk der vil eg tro...hadde det problemet på en 3B motor... Ser det selges rustfrie manifolder som visstnok skal være tingen der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 19, 2010 Eksosmanifold, kan lekke, når den er varm, pga av mange små sprekker, om man kan si det på den måten.Støpegods svekkes vel med tiden...spes med de temperaturene som kan oppstå...Da forsvinner vel det litt trykk der vil eg tro...hadde det problemet på en 3B motor... Ser det selges rustfrie manifolder som visstnok skal være tingen der...[/quote Hørte du at det var fri eksos da eller? klarte du å se det på manifoil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...