9,5x19" på A4 B5 - hvilket dekk

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

har kommet over noen ASA 9,5x19" ET35 til bilen. Prøvd både forran og bak, tror det kan gå med riktig strekk. Blir veldig sært med så mye strekk, men hvis det går, hadde det vært morsomt.

 

Legger ved et bilde

2wqfoqv.jpg

 

Hvilket dekk kan jeg velge på en så bred felg? 205/35 ? 215/40 ? har ikke kontaktet noen dekkleverandør enda, så håper på litt innspill her i fra først : rock :

nb: har FK Silverline coilovers, så justerer etter det som må gå

 

-Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil det bli nok strekk til at jeg få dem innunder da tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke sånn kjempestrekk kanskje:

9.5_225_35_R19_Hankook.jpg

 

Blir jo 215/35 som er hakket under da:

9.5_215_35_19_Kumho.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så litt på tyrestrech selv også, ser nesten ut som jeg må ned til 215/35. Synd det ikke er så mange som har bilder av den dimensjonen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

l_9ada3ba5aed04933b73cc8e3ce2b115b.jpg

Var visstnok 215/35-19 på 9.5"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

l_9ada3ba5aed04933b73cc8e3ce2b115b.jpg

Var visstnok 215/35-19 på 9.5"

 

Eg er forholdsvis vågelige når det kommer til strekk, men den siste kombinasjonen hadde eg ikke tørt å kjørt med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg er forholdsvis vågelige når det kommer til strekk, men den siste kombinasjonen hadde eg ikke tørt å kjørt med.

Var flere som hadde sagt det samme på diverse forum jeg fant når jeg googla :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på 225/35 og vals skjermene dine, so går det fint,

 

Hadde BF Goodrich bak på s4en og såg pent ut, uten for mye strekk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville også gått for 225/35 eller 235 kan også gå. hadde 235 selv på en a4 b5 med 60mm senk.

215 er det lite utvalg i også i motsetning til 225/235.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225 må bli løsningen. Men kan ikke fatte at dette skal gå, har samme dim på min og der er det vel mer plass. Må valse mye og ikke senke mye i så fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak går det iallefall, men framme? Jeg har 9,5 ET35 bak og 8,5 ET35 framme på min a6. der vet jeg det går med 9,5 framme med 245 dekk, om det er mer plass her en på a4'en det vet jeg ikke. er så lenge siden jeg hadde a4. gikk iallefall fint med 8,5x19 ET35 med 235/35 dekk da med 60mm senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høyden får bare justeres etter hva jeg får til, men jeg har ikke fysiskt kjøpt felgene enda. Men fikk en god pris på dem, så hadde vært moro om det kunne gått ann å fått dem på =)

 

Alexander og Lasse, jeg har aldri kjørt med dekkstrekk før. Så vet ikke hvor ille 215 egentlig er. Men hva kan være farlig med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor strekt det er kommer jo ann på dekkmerket også, et breit 215 dekk kan være mindre strekt enn et smalt 225 dekk. Jeg har 225/35 Dunlop på 9,5x19 og syns det har pent strekk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører 225/35 på 9,5 :) akkurat perfekt strekk

 

IMG_3458.jpg

 

IMG_3456.jpg

 

(federal ss 595)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med federal ss 595 ble det ikke SYKT strekk akkurat, ser hvertfall ikke sånn ut på skjermen min, men kan vel egentlig ikke vite helt hundre om dette vil passe før jeg har satt på et dekk og prøvd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med en god del senk vill du få greit med camber og felga vill gå innafor, men du må nok fram med valse foran og du må vertfall brette opp kanten der ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med federal ss 595 ble det ikke SYKT strekk akkurat, ser hvertfall ikke sånn ut på skjermen min, men kan vel egentlig ikke vite helt hundre om dette vil passe før jeg har satt på et dekk og prøvd.

 

9,5x18 med federal og innpress på 30 så gikk det bak på min uten problemer :) Prøvde Petter Ulen sine med spacer nå i helga :) Kjør på .

 

Skal du ha dette foran anbefaler jeg å valse så du får inn kanten på skjermen og valse den litt lenger ut :) Her prøvde vi også petter sine felger foran og det gikk uten problemer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å valse skjermene opp, skal gå greit.. Men ut, blir vel et litt større problem! men har nye skjermer som ikke er lakkerte enda, så kan jo gjøre store mods om jeg vil. Men koster sikkert for å få dette fint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er dette et større problem? Er da bare å valse det. Men ja, koster rundt 4000kr for å lakkere opp begge skjermene foran må du lakkere opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.