Anbefalte innlegg

Sliter litt med bensinmålern min i RS2, den viser litt forskjellig hele tiden. Noen ganger står den på tomt og noen ganger står den der den skal stå.

Akkurat montert bosch 040 pumpe, men målern var likens før pumpa ble montert å. Sjekket målerenheten som står nede i tanken samtidig som jeg byttet pumpa, den kjentes bra ut den. Kan jo såklart være noe med enheten nede i tanken.

Ellers sjekket alt av kabler og det ser bra ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sliter med det samme på min s2 etter at jeg byttet til 044 pumpe. hadde vært greit å funnet ut hva det skyldes:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du sliter med det ETTER du byttet bør du skru av lokket igjen å se at slangene til pumpa ikke er borti flottøren på giveren til bensinmålern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja mistenker egentlig at slangen er for lang og tar borti. har hatt den opp noen ganger og korta inn slangen, men sliter fortsatt med måler`n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja mistenker egentlig at slangen er for lang og tar borti. har hatt den opp noen ganger og korta inn slangen, men sliter fortsatt med måler`n

Å ja, forbanna trangt nedi der å da.

Får sjå om noen har noen tips da, mistenker at det er enheten i tanken min som ikke gir riktige signaler til målern i dashen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ledningen som står nedi der(på selve flotørarmen), Hver gang man går fra full til tom tank bøyes denne, og etter noen år ryker denne som igjen ofte vil føre til at måleren viser noenlunde riktig når tanken er full, men begynner å skape seg når man f.eks passerer halv tank.

Hele flotøren er klipset fast i tanken, så ta ut hele for å sjekke og bytt ut ledningen(bruk en tynn myk ledning så den får beveget seg fritt)

Dette er standard problem på S2/Rs2

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ledningen som står nedi der(på selve flotørarmen), Hver gang man går fra full til tom tank bøyes denne, og etter noen år ryker denne som igjen ofte vil føre til at måleren viser noenlunde riktig når tanken er full, men begynner å skape seg når man f.eks passerer halv tank.

Hele flotøren er klipset fast i tanken, så ta ut hele for å sjekke og bytt ut ledningen(bruk en tynn myk ledning så den får beveget seg fritt)

Dette er standard problem på S2/Rs2

:)

Ok, takker for tipset. Er det bare å dra ut klipset da eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.