Skifte batteri på nøkkel Audi A4

Anbefalte innlegg

Senderen til sentrallåsen fungerte bare på 37,5 cm hold:o, så jeg tenkte å bytte batteriet. Kjøpte nytt batteri og etterpå var hele skiten stein dødt. Nå fungerer ikke senderen i det hele tatt. Må man trykke ned å holde nede på en spesiell måte for å reaktivere den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplever at batteriet på nøkkelen må byttes 3-4 ganger i året fordi det er utladet. Er dette normalt? I svigerfars peugeot har han ikke hatt behov for å bytte batteri en eneste gang de 5 siste årene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes rekkevidden på mine nøkler er veldig dårlig, sammenlignet med -07 Passat'en og andre biler jeg har hatt. Byttet batterier i sommer, uten at det hjalp.. Er generelt senderne dårligere, eller kan det være noe med mottaker i bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye andre radiobølge forstyrrelser i området? Endrer det seg utifra hvor bilen er parkert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke tenkt noe på det, mener det er like dårlig overalt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nøkkelen skulle vel ikke bruke batteri såfremt ikke knappen holdes inne? eller er den i konstant kontakt med bilen så lenge denne er innenfor rekkevidde (som den stort sett er hele tiden hjemme i garasjen)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nøkkelen skulle vel ikke bruke batteri såfremt ikke knappen holdes inne? eller er den i konstant kontakt med bilen så lenge denne er innenfor rekkevidde (som den stort sett er hele tiden hjemme i garasjen)?

Har fått et inntrykk av at senderdelen kan bli slitt rett og slett.

Jeg har 3 stk nøkkler til Passaten min (2003 modell). 2 av disse 3 fulgte med bilen, og er de som ble levert til bilen da den var ny (går ihvertfall utifra det utifra slitasje på nøkkler).

Den 3. nøkkelen har jeg kjøpt ny, og kodet selv.

Alle 3 nøkkler har nye batteri.

Den nye nøkkelen har lengre og bedre rekkevidde på senderen. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.