Trenger hjelp angående Xenon lys

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi A4 B6 1,8TQ 2002 med Xenon nærlys.

Jeg kunne godt tenke meg hvite grøftelys og parklys som står i stil med xenon nærlysene mine. Men sier ikke nei til skilt lys heller. Noen som selger eller vet hvor man kan kjøpe slike pærer? Trenger heller ikke være det dyreste :P

Jeg ser også at den ene pæra til xenon lysene mine begynner å bli litt gulaktig, Er det noen gode billig pærer der ute jeg kan erstatte den med? Ser ikke vitsen i å koste på 1000kr på en pære hehe...

Tusen takk for svar

Mvh

Bjørn Magne Granbakken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

f.eks. Tom Are Andresen her på forumet selger xenonkit og diverse andre pærer.

Jeg kjøpte xenonpærer til nærlysene mine på NBS, mener det var 600kr for et par eller.no... men de fungerer fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, skal sjekke det ut =)

Hvilke pærer trenger jeg til en Audi A4 B6? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

h6w i parklysa og h11 i tåkelysa, hovedlysa er jeg ikke sikker på ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alright, da skal jeg huske det til neste gang. Takk for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt meg Xenon D2S pære.

Mangler bare

H6W - Parklys

H11 - Tåkelys

C5W - Skiltplate

Jeg finner ikke H6W pærer på http://www.dybvik-trading.no. Muligens jeg er blind :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk at det ikke er bare bare å montere ledpærer på b6, pga. autocheck

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det, Hva kan jeg da kjøpe, er det noen dere anbefaler? Trenger ikke være så dyre :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det, Hva kan jeg da kjøpe, er det noen dere anbefaler? Trenger ikke være så dyre :P

- LED + motstander

- LED med innebygde motstander

- Vanlige pærer med xenonlook.

De som selger LED pærer har ofte sett med motstander også, men nå kommer det mer og mer pærer med innbyde motstander, så jeg ville heller har satset på det. (jeg bytter iallefall ut mine gamle LED med slike nå)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- LED + motstander

- LED med innebygde motstander

- Vanlige pærer med xenonlook.

De som selger LED pærer har ofte sett med motstander også, men nå kommer det mer og mer pærer med innbyde motstander, så jeg ville heller har satset på det. (jeg bytter iallefall ut mine gamle LED med slike nå)

Da tror jeg at jeg går for led med innebygd motstand, Er det noen her på forumet som selger H11 og H6W med motstand da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åja, var det det du var ute etter.. jeg tenkte parklys og skiltlys her nå..

H11 LED med motstand har jeg lett etter selv lenge nå, men ser ikke ut til at noen har produsert det enda, men om noen vet av, kom med det! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg bare bytter pærene så vil auto checken kødde det til for meg? (H11)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, om du bytter til LED så vil det det.. Siden LED trekker mye mindre, så vil bilen tro at pæren har gått.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle disse pærene passer men du skal ha de øverste med innebygd motstand.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle disse pærene passer men du skal ha de øverste med innebygd motstand.

regner med de blir bra ja..

Det er jo ikke stor probler å sette inn H11 heller.. så lenge man hekter på et par strømtyver sammen med pæra. Jeg vet ikke hvor store disse må være, men det er det helt sikkert noen kloke hoder her inne som vet :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ligger den øverste i handlekurven. =)

Nå skal det sis at jeg har ikke mye peiling på elektronik, så jeg slenge på enda ett dumt spørsmål, hva er en strømtyv og er det vanskelig å montere? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vet ikke om det er det riktige navnet selv egentlig, men jeg kaller det det.. du kobler en motstand sammen med pæra slik at den totale effekten blir den samme som vanlige pærer..

(strøm blir omgjort til varme)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vet ikke om det er det riktige navnet selv egentlig, men jeg kaller det det.. du kobler en motstand sammen med pæra slik at den totale effekten blir den samme som vanlige pærer..

(strøm blir omgjort til varme)

hehe, noe må man jo kalle det :P Får håpe noen kan komme å hjelpe med å finne det til meg/oss da. Vil gjerne bestille pakka ikveld =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.