Kjøpsråd: A4 3.0 TDI Q 2005 modell

Anbefalte innlegg

Lurer på denne her. Så er det noen som kan gi meg noen tips eller råd ang dem bilane..minus er at bilen har rullet 200000km: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg at det er en km da ting begynner å ryke, og disse er jo finere med utvendig s-line ;)

 

Har selv en B7 og fikk byttet xenon pærene og alle motorene i dashbordet på garantien. Ellers så går den som ei klokke. Har 2.0 tfsi med q og tip.

 

Den du linker til er også import, så spørs det om du liker det eller ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg at det er en km da ting begynner å ryke, og disse er jo finere med utvendig s-line ;)

 

Har selv en B7 og fikk byttet xenon pærene og alle motorene i dashbordet på garantien. Ellers så går den som ei klokke. Har 2.0 tfsi med q og tip.

 

Den du linker til er også import, så spørs det om du liker det eller ikke...

 

 

Jepp det er km som er litt høy på den, men fin biler. Men må litt nye felger og div på denså blir den uber bra....nja ser ikke på import som uting, men er det noe eg skal se etter på dem?motor ,kassa?. Kjente feil på dem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rakling i kjedet er svakhet, glødeplugger bør sjekkes før kjøp, ta av en hette på en glødeplugg.. om den har rød gummiring øverst så er det ok.. om den har hvit.. styr unna da disse er keramiske og knekker 99% av gangene ved utmontering inn i sylinder og da må topplokk av (DYRT!!), innsugsspjeld v157, luftstrømsspjeld i innsug 1 og 2 deffekt, hvit røyk pga slitte dyser kan også forekomme ved høy km.

Sjekk historikk om kjedestrammer er byttet til ny type.. ellers hadde jeg droppet bilen.. gammel kjedestrammer kan føre til kjedebrudd og motorhavari.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rakling i kjedet er svakhet, glødeplugger bør sjekkes før kjøp, ta av en hette på en glødeplugg.. om den har rød gummiring øverst så er det ok.. om den har hvit.. styr unna da disse er keramiske og knekker 99% av gangene ved utmontering inn i sylinder og da må topplokk av (DYRT!!), innsugsspjeld v157, luftstrømsspjeld i innsug 1 og 2 deffekt, hvit røyk pga slitte dyser kan også forekomme ved høy km.

Sjekk historikk om kjedestrammer er byttet til ny type.. ellers hadde jeg droppet bilen.. gammel kjedestrammer kan føre til kjedebrudd og motorhavari.

 

Rakling i kjede, høres det godt?. Regner med visst eg går til møller så får eg vel historiken på bilen? og innsugsspjeld v157, luftstrømsspjeld i innsug 1 og 2 deffekt, kordan finner eg ut det er defekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rakling i kjede, høres det godt?. Regner med visst eg går til møller så får eg vel historiken på bilen? og innsugsspjeld v157, luftstrømsspjeld i innsug 1 og 2 deffekt, kordan finner eg ut det er defekt?

 

Feillager er en grei indikasjon, luftstrømspjeldene lagres som "feil i endeposisjon" somregel, Visuel kontroll: ta av motordeksel, da har man 2 stk stillmotorer i bakkant av hvert innsug disse har en lenkarm på seg som går ned til selve akslingen som styrer spjeldene, man må da vippe av denne armen fra selve motor og kjenne om det er slakk i kulefestet på denne armen, om det er noe særlig slakk (opp og ned) der så må hele innsuget byttes med stillmotorer.

v157 spjeldet er i grunn feilkonstruert fra fabrikk på de første 3,0tdi for trangt mellom selve huset og spjeldet så det kan kile seg fast i lukket posisjon etter at man stopper motor og da får man ikke start igjen, ikke alle som denne feilen oppstår på.. men det kan skje.

Raklingen fra kjedet høres godt, spessielt ved oppstart. (bakkant motor) : vinke :

 

I følge rettningslinjene for taushetsplikt ovenfor kunder så må du ha med eier av bil for å få ut verkstedhistorikk. Ikke alle som følger den regelen.. men det er i allefall det som er regelen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feillager er en grei indikasjon, luftstrømspjeldene lagres som "feil i endeposisjon" somregel, Visuel kontroll: ta av motordeksel, da har man 2 stk stillmotorer i bakkant av hvert innsug disse har en lenkarm på seg som går ned til selve akslingen som styrer spjeldene, man må da vippe av denne armen fra selve motor og kjenne om det er slakk i kulefestet på denne armen, om det er noe særlig slakk (opp og ned) der så må hele innsuget byttes med stillmotorer.

v157 spjeldet er i grunn feilkonstruert fra fabrikk på de første 3,0tdi for trangt mellom selve huset og spjeldet så det kan kile seg fast i lukket posisjon etter at man stopper motor og da får man ikke start igjen, ikke alle som denne feilen oppstår på.. men det kan skje.

Raklingen fra kjedet høres godt, spessielt ved oppstart. (bakkant motor) : vinke :

 

I følge rettningslinjene for taushetsplikt ovenfor kunder så må du ha med eier av bil for å få ut verkstedhistorikk. Ikke alle som følger den regelen.. men det er i allefall det som er regelen:)

 

Selger sier han skal skifte kjede og kjedestrammer pluss glødeplugger, men får ikke se på bilen da eg skal bytte den med A6en 2.5 TDI. Så skal sende hver sin bil på hurtigrute: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selger sier han skal skifte kjede og kjedestrammer pluss glødeplugger, men får ikke se på bilen da eg skal bytte den med A6en 2.5 TDI. Så skal sende hver sin bil på hurtigrute: rolleyes

 

Om han kan bevise dette, så er det motormessig ikke så dumt kjøp:) Sett at bilen er bra ellers selvfølgelig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om han kan bevise dette, så er det motormessig ikke så dumt kjøp:) Sett at bilen er bra ellers selvfølgelig:)

 

Vart ikke bilen, men fant denne her. Hva er intervalla på å skifte kjede og slikt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen intervall på kjedet ei heller på reima som drar pumpa. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen intervall på kjedet ei heller på reima som drar pumpa. :)

 

Okey...Er det noe mer gode tips ang dem bilane??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vanligste er tatt med her på motorsiden:) Vannlekasje i dørene er vanlig, treghet i pussermekanisme. Ellers ikke så veldig mye som er modell spesifikt:)

 

Jo se etter oljelekasje nede i V`en noen topper har en feilkonstruert blendeplugg som olje kan lekke ut av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vanligste er tatt med her på motorsiden:) Vannlekasje i dørene er vanlig, treghet i pussermekanisme. Ellers ikke så veldig mye som er modell spesifikt:)

 

Jo se etter oljelekasje nede i V`en noen topper har en feilkonstruert blendeplugg som olje kan lekke ut av.

 

 

Okey. takker før infoen Stian;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.